Luxusní módní značka Dior se stala terčem kybernetického útoku, při němž došlo k úniku osobních údajů zákazníků. Společnost potvrdila, že hackeři získali přístup ke jménům, pohlaví, e-mailovým a poštovním adresám, telefonním číslům i nákupní historii. Finanční data, hesla ani informace o platebních kartách podle Dioru ohroženy nebyly.
K útoku došlo 7. května a informace o incidentu se objevila na jihokorejské verzi webu firmy. Zákazníci v Číně již obdrželi oficiální oznámení. Poškozené regiony ani přesný počet dotčených klientů však zatím Dior nezveřejnil.
Tentýž problém hlásí také Adidas Korea. Sportovní značka začala rozesílat tamním zákazníkům e-maily s oznámením o narušení bezpečnosti. Podle zprávy útočníci získali informace, které zákazníci poskytli zákaznickému centru Adidas v roce 2024 a dříve.
Podobně jako u Dioru, Adidas zdůraznil, že během útoku nebyly ohroženy žádné platební informace, jako jsou údaje o bankovních účtech nebo platebních kartách.
K incidentu došlo po útoku hackerů na řadu britských maloobchodníků, včetně Marks and Spencer , Co-op a Harrods, v posledních týdnech, píše Daily Mail.
Experti varují před následnými phishingovými útoky, které se mohou tvářit jako oficiální komunikace od Dioru – například výzvy k resetu hesla, falešná potvrzení nákupů nebo „exkluzivní nabídky“. Zákazníci by měli být obezřetní, neklikat na podezřelé odkazy a vždy přistupovat na stránky značky přímo přes prohlížeč.
Dior je součástí francouzského koncernu LVMH a spolu s Louis Vuitton tvoří jeho klíčové značky. Loni firma zaznamenala obrat 7,3 miliardy liber, v přepočtu asi 216 miliard korun.
The post Hackeři berou módní byznys útokem. Adidas a Dior hlásí odcizení zákaznických dat appeared first on Forbes.