Nejvlivnější ženou Česka je podnikatelka, filantropka a většinová majitelka skupiny PPF Renáta Kellnerová, na druhé příčce se umístila nejvyšší státní zástupkyně Lenka Bradáčová, na třetím místě pak mezi vlivnými ženami figuruje nově Kateřina Jirásková, finanční ředitelka PPF, která povýšila na pozici co-CEO skupiny.Vyplývá to z žebříčku, který představujeme v červnovém vydání Forbesu.
Žebříček nejvlivnějších žen Česka Forbes vydává už počtrnácté. Forbes v něm i letos představuje 200 jmen významných Češek z nejrůznějších oblastí, od veřejné sféry a politiky přes byznys až po neziskový sektor. Letos se v žebříčku objevuje přes dvacet nových tváří.
První místo v žebříčku nejvlivnějších žen Česka je vcelku logické. Vládkyně a většinová majitelka největší tuzemské finanční skupiny ke své roli v PPF přistupuje čím dál aktivněji, důsledkem čehož je i neprodloužení mandátu dosavadního CEO Jiřího Šmejce.
Kellnerová vidí budoucnost skupiny spíše v konzervativnějších a pasivnějších investicích, mezi něž můžeme zařadit například akvizici pražských hotelů Hilton a Four Seasons. Svou pozornost však nevěnuje čistě jen byznysu, ale rovněž mecenášství a filantropii – zaměstnává ji rodinná nadace The Kellner Family Foundation, skrze jejíž stipendia už vystudovaly tisíce dětí.
Na druhé příčce se umístila Lenka Bradáčová, nedávno nově jmenovaná nejvyšší státní zástupkyně. Třetí je další žena z PPF, Kateřina Jirásková. Tato dáma letos slaví pětadvacet let působení v PPF. Zároveň svému poslání na Evropské třídě dala zcela nový rozměr.
Společně s Didierem Stoesselem se totiž stala co-CEO celé skupiny, kde tandem nahradil Jiřího Šmejce, jemuž vypršel tříletý mandát. Kateřina Jirásková tak bude spoluodpovědná za výkon stamiliardového kolosu, který loni vydělal v čistém přes tři miliardy eur a zaměstnává desítky tisíc lidí. Klasik by řekl: Výš už se v Česku v tomto kontextu vystoupat nedá.
Právě byznysový sektor co do zastoupení žen v nejvyšších pozicích roste podle dat z našeho žebříčku nejrychleji. Ženy přibývají ve vedení firem, v topmanagementu i v představenstvech, více je rovněž žen, které rozjely vlastní úspěšné podnikání, stejně tak i investorek a founderek. Za letošní rok proto přibylo v žebříčku přes dvacet nových jmen vlivných českých podnikatelek a topmanažerek.
Jedna z nejmladší generace podnikatelek, teprve devětadvacetiletá Linda Šejdová, která se svou značkou menstruačních kalhotek Snuggs uspěla i na mezinárodní scéně, je také tváří naší letošní červnové obálky.
Tržby Snuggs loni přesáhly půl miliardy korun a firma pokračuje v evropské expanzi z Londýna. I díky tomu se Šejdové ostatně nedávno podařilo uzavřít partnerství s ženským fotbalovým týmem Manchester City a dostat tak značku Snuggs do globálního povědomí.
Metodika:
Forbes celý rok sledoval přes 600 žen z nejrůznějších oborů: v širším výběru byly majitelky firem, manažerky, ženy působící ve veřejné sféře, finančnictví či justici, redakční tým však sleduje i neziskový sektor, ženy z oblasti kultury, sportu či opinion leaders. Jednotlivé ženy redakce v každé kategorii hodnotí podle několika základních kritérií, podle nichž přiděluje body. Vychází přitom z metodiky kolegů z amerického Forbesu.
U majitelek a manažerek sledujeme hospodářské výsledky firem, obrat, zisk, nové akvizice a porovnáváme je i několik let zpětně. Přihlížíme k situaci v odvětví, v němž dotyčné působí, využíváme svou znalost dění uvnitř firem. Počítáme objemy peněz, nad nimiž mají kontrolu a přímý vliv, jejich podíly ve firmách, ale i počet zaměstnanců, kteří pod ně spadají, nebo to, kolik zákazníků či spotřebitelů může jejich rozhodnutí přímo ovlivnit.
V sekci politiky a veřejné správy posuzujeme pozice, reálné pravomoci a počet lidí i objem peněz, které rozhodnutí dotyčných žen mohou přímo ovlivnit. Důležitým kritériem je pro nás i to, jak jsou tyto ženy ze svých funkcí odvolatelné a kdo všechno má přímý vliv na jejich rozhodování.
The post Kellnerová, Bradáčová a 198 dalších jmen. To je žebříček nejvlivnějších žen Česka appeared first on Forbes.