O výpadku proudu informoval deník Allgemeine Zeitung. Celá událost se odehrála tři minuty před polednem. Okamžitě přestaly fungovat platby v obchodech a hromadná doprava se kvůli nefungujícím semaforům zastavila. Nejvíce postižené byly centrální části ve Starém městě a severní část města. Výpadek trval ve větší části postižených míst necelou hodinu. V centru i dvě hodiny.
ČTĚTE TAKÉ o sporu u Pirátů: „Komančské“ a „plzeňské“ křídlo? Členové se neshodli na nominaci Gregorové
Nejohroženější budovou byla Univerzitní nemocnice, která je vybavená záložními zdroji. Zdravotníci po výpadku přestali přijímat další pacienty, a to i poté, co v 15:00 nemocnice ohlásila obnovení dodávek elektřiny. Až v půl sedmé večer vedení ohlásilo, že nemocnice je připravená pro normální provoz.
Německý deník ale informuje o jiných komplikacích, které přinesl výpadek proudu. Lidem se například nevrátily karty vložené do bankomatů v době blackoutu. Někteří návštěvníci obchodů se nemohli dostat ven kvůli nefunkčním automatickým dveřím. Světla na oblíbených vánočních trzích také zhasla a lidé nemohli platit kartami.
Velký nápor zažili hasiči, na které se obracely desítky lidí. Výpadek proudu totiž spustil poplašné systémy v budovách. Kromě toho lidé hlásili silné zakouření v podzemních parkovištích, kde se zapnuly nouzové generátory. Podle deníku měli záchranáři i deset hovorů najednou.
Policisté si nicméně pochvalovali, jak se řidiči k výpadku proudu postavili. I když byl velmi negativně ovlivněn silniční provoz, tak neměl blackout za následek žádné vážné nehody.
O cenách energií na příští rok se hádali poslanci. Více můžete vidět v reportáži zde:
Německo omezí tepelná čerpadla a elektromobily
Výpadek proudu přišel jen několik dní poté, co Německo oznámilo nové postupy při přetížení elektrické sítě. Deník Die Welt informoval, že v případě přetížení by mohl provozovatel sítě sáhnout k omezení tepelných čerpadel domácností či dobíjecích stanic pro elektromobily.
U tepelných čerpadel by byl provoz omezen na minimální výkon. U nabíječek pro elektroauta by řidiči měli možnost auto dobít pouze na vzdálenost 50 kilometrů a pouze jednou za dvě hodiny.