Akcelerace z 0 na 100 km/h za 5,4 vteřiny, to by elektrickým SUV Škoda mohl závidět i kdejaký ryze sportovní automobil. Po Elroqu RS se na podobnou metu vyšplhal i omlazený Enyaq RS, který se představil poprvé v dějišti letošního mistrovství světa v hokeji ve švédském Stockholmu a dánském Herningu krátce před úvodními zápasy.
Nepřekvapí, že Enyaq RS bude dostupný jako klasické SUV, i kříženec mezi SUV a kupé. Oba modely mají pohon všech kol, to znamená dva elektromotory s celkovým výkonem 250 kW. Maximální rychlost je opět omezená na 180 km/h, zmíněná akcelerace se oproti předchůdci zlepšila o desetinu. Větší je i baterka, kterou nejrychlejší Enyaq vozí v útrobách.
Má využitelnou kapacitu 79 kWh a po Elroqu RS jde o druhou škodovku, která ji nabídne. Díky ní se mírně zlepšily parametry dojezdu na více než 550 km i klasické karoserie a více než 560 km u aerodynamičtějšího kupé. Znamená to příbytek 11, respektive 15 km. Na 185 kW pak stoupl maximální nabíjecí výkon, takže z 10 na 80 procent se Enyaq vyšplhá za 26 minut.
Standardně má Enyaq RS snížený podvozek vpředu o 15 a vzadu o 10 mm, adaptivní tlumiče se dodávají za příplatek. Vpředu jsou výkonnější brzdy s dvoupístkovými třmeny, nechybí umělý zvuk motoru ve dvou verzích pod označením Sport a Futuristic. Volič jízdních režimů má nově stupeň Traction přizpůsobený pohonu všech kol.
Vizuálně autu nechybí černé doplňky karoserie: lišty kolem bočních oken, střešní ližiny, nápis "Škoda" na kapotě a na pátých dveřích a kryty vnějších zpětných zrcátek. Čelní maska je podsvícená, světla mají standardně technologii Matrix LED se stálým dálkovým svícením a vykrýváním protijedoucích vozidel. Jiné jsou dále oba nárazníky, litá kola mají 20 nebo volitelně 21 palců. Nechybí samozřejmě zelený lak v odstínu Mamba.
Interiér je dodávaný s čalouněním v kombinaci mikrovlákna a umělé kůže (standardní výbava) nebo kůže a umělé kůže. Pokaždé dostanete sportovní přední sedačky, tříramenný volant nebo pedály z nerezové oceli. Prošívání se liší podle volby interiéru, standardně je limetkové, u polokožené kabiny šedé a černé.
Ceny Škoda Auto zatím nezveřejnila, ale je jasné, že půjde o nejdražší auto v její nabídce. Před modernizací se Enyaq RS prodával za 1 644 900, respektive 1 704 900 korun jako kupé. Pro srovnání dodejme, že aktuálně nejdražší je Kodiaq RS za rovného 1,5 milionu korun.