Americká společnost Walmart spojí síly s firmou OpenAI, aby mohla zákazníkům nabídnout nákupy přímo prostřednictvím chatbota umělé inteligence ChatGPT. Walmart, který je největším potravinářským řetězcem v USA, o tom informoval v úterý 14. října na svém webu. Firma se snaží držet krok s tím, jak spotřebitelé vyhledávají zboží, které si chtějí koupit.
Zákazníci hledají nápady na dárky nebo lepší ceny nejen na sociálních sítích nebo na stránkách prodejců, ale stále častěji využívají ChatGPT nebo jiné chatboty umělé inteligence.
„Už mnoho let se nakupování v e-shopech skládá z vyhledávacího pole a dlouhého seznamu odpovědí s produkty,“ uvedl v tiskové zprávě generální ředitel Walmartu Doug McMillon. „To se ale brzy změní,“ dodal. Funkce AI podle něj bude „multimediální, personalizovaná a kontextová“, a pro zákazníky příjemnější a pohodlnější.
Díky nakupování založenému na umělé inteligenci se zážitek z nakupování mění z reaktivního na proaktivní. AI se učí, plánuje a předpovídá, což zákazníkům pomůže předvídat jejich potřeby ještě předtím, než si je sami uvědomí, píše firma v tiskové zprávě.
Akcie Walmartu v úterý zpevnily o 4,98 procenta na 107,21 dolarů. Přes den se dotkly rekordních 107,92 dolarů.
The post Nakupování přes ChatGPT. Walmart spojí síly s OpenAI appeared first on Forbes.