Úterý 20. květnaSvátek má Venku je 19 °C, Oblačno

Někteří uživatelé datových schránek hlásí problém. Stále jim chodí papírové dopisy

CNN Prima News Před 1 rokem

Prakticky denně lidé upozorňují na to, že jim místo elektronické zprávy do jejich datové schránky přijde papírové psaní. „Problém není v uživatelích, ale v osobě, která datovou zprávu odesílá. Může nastat situace, že lidský faktor zapracuje a nenajde konkrétního uživatele,“ řekl ředitel odboru eGovermentu Ondřej Menoušek.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Dopisy poházené po zemi a chaos při doručování. Na Českou poštu v Plzni se valí stížnosti

Úředník tak raději zašle dopis. I proto je dobré fyzickou poštovní schránku kontrolovat a úřední zprávy nepodceňovat. Rozdíl je i u takzvaných soukromých datovek a těch určených k podnikání. „Co se týká vašich soukromých záležitostí, tak to chodí do schránky fyzické osoby, co se týká podnikání, to chodí do datové schránky podnikající fyzické osoby,“ řekl Menoušek.

Od 1. ledna letošního roku se automaticky zakládají datové schránky všem živnostníkům i dalším podnikatelům. „Česká pošta rozeslala přes dva miliony dopisů k přihlášení do datové schránky a máme informace, že 450 tisíc z nich se do datovky nepřihlásilo,“ popsal mluvčí České pošty Matyáš Vitík.

Při zapomenutí nebo při ztrátě hesla můžete zažádat o nové, a to třeba na pobočkách České pošty na přepážkách se službou Czech Point. „Nebo si může tyto záležitosti vyřídit přes Portál občana,“ dodal Vitík.

Přesto se většina lidí shoduje, že jim datové schránky ulehčují život. „Když se člověk prokouše tím strašně kostrbatým a neintuitivním prostředím, tak je to lepší,“ řekl jeden z dotazovaných v anketě CNN Prima NEWS. „Mám pozitivní zkušenost, protože to mám propojený s aplikací,“ dodal další dotazovaný.

Pokračovat na celý článek