Úterý 29. dubnaSvátek má Venku je 6 °C, Jasno

Netflix hlásí nárůst zisku o 24 procent. Pomohlo předplatné s reklamou i mobilní hry

Forbes Před 1 týdnem

Zisk Netflixu v prvním čtvrtletí raketově vzrostl – firma si připsala 2,89 miliardy dolarů (63,7 miliardy Kč), což je meziročně o čtyřiadvacet procent víc.

Tržby se vyšplhaly na 10,5 miliardy dolarů, tedy o 12,5 procenta více než loni. Streamovací gigant v prohlášení uvedl, že za silnými výsledky stojí vyšší příjmy z předplatného a reklamy, ale také odložené náklady, které pomohly zlepšit bilanci.

Výsledky překonaly odhady analytiků. Zisk na akcii činil 6,61 dolaru, zatímco analytici čekali zisk jen 5,7 dolaru na akcii.

Firma přestala od prvního čtvrtletí informovat o růstu počtu předplatitelů. V roce 2024 získal Netflix 41 milionů předplatitelů, na konci roku jich měl celkem 301,6 milionu.

Loni streamovací služba ale oznámila, že od prvního čtvrtletí již nebude zveřejňovat počty předplatitelů, protože chce přesunout zaměření investorů na hospodaření.

Netflix začal nabízet levnější předplatné s reklamou, které podle prohlášení představovalo v prvním čtvrtletí pětapadesát procent nových registrací v zemích, kde je k dispozici.

Platforma loni také vykročila do světa živých sportovních přenosů. Uzavřela desetiletou smlouvu s WWE v hodnotě pěti miliard dolarů, která zahrnuje exkluzivní práva na vysílání pořadu „Monday Night Raw“ a dalších wrestlingových programů.

Kromě toho Netflix pokračoval v rozšiřování své herní nabídky, včetně vydání interaktivní hry „Thronglets“ inspirované seriálem Black Mirror. Do nabídky mobilních her zařadila firma i slavné Grand Theft Auto, ke kterému by se měly každý měsíc přidávat další tituly.

Streamovací gigant překonal očekávání i svým výhledem na aktuální čtvrtletí. Výhled na celý letošní rok zatím nechal beze změny. Za celý rok firma čeká zvýšení tržeb o třináct procent na 44 miliard dolarů.

Streamovací služby Netflixu zatím neovlivnily cla amerického prezidenta Donalda Trumpa. Cena akcií firmy tak letos stoupla o devět procent, zatímco akcie většiny velkých technologických firem prudce klesly.

Obchodní válka by ale mohla Netflixu ublížit, pokud by vyvolala recesi nebo podpořila inflační tlaky, což by mohlo přimět spotřebitele omezit výdaje na zábavu, uvedla agentura AP.

https://forbes.cz/magazin/jaroslav-beck/

The post Netflix hlásí nárůst zisku o 24 procent. Pomohlo předplatné s reklamou i mobilní hry appeared first on Forbes.

Pokračovat na celý článek