Oceňovaný výrobce krabičkové diety má nové vedení. NutritionPro už nepatří zakladateli Nurlanu Abdrassilovi, který firmu postavenou na jídelníčcích na míru založil a vedl jako technologický startup. Jeho podíly vykoupili investoři ze tří fondů a novým CEO je Jan Stejskal, zkušený podnikatel v gastronomii.
Když Forbes loni popisoval příběh někdejšího učitele tělocviku a zeměpisu Jana Stejskala, který svoji firmu SFood dotáhl do stamilionových obratů a pomáhá měnit české firemní stravování, mimo jiné Stejskal pronesl: „Startupový model je fajn, jenže podle mě je potřeba dělat byznys pro lidi, i pro zaměstnance a kolegy, jako dlouhodobou věc.“
Po roce a půl se jeho slova zhmotnila na úplně jiném místě, v úplně jiné firmě.
NutritionPro totiž nově vlastní a řídí investoři Jakub Borovička z Borovicka Capital, Václav Liška z Leverage a fond Lighthouse Ventures. První zastupuje rodinný VC fond, v němž působí Jakub se svým bratrem Lukášem a otce Martin, jenž v 90. letech restrukturalizoval obří podniky typu Paramo či Synthesia. Liška stál u zrodu Aukra a dnes je Leverage jeho investorem.
Spojili se právě proto, aby startup překlopili do „tradičnější“ firmy. Což se už projevilo: pod Stejskalovým vedením bylo NutritioPro v září poprvé ziskové.
„Byl jsem zákazníkem NutritionPro a viděl jsem, jaký pozitivní vliv na mě má úprava jídelníčku. V momentu, kdy se začaly rozcházet představy o budoucím směřování firmy mezi investory a zakladatelem, jsme se spojili s Leverage a Lighthouse Ventures a Nurlanův podíl vykoupili,“ řekl Jakub Borovička. „Nurlan je duší startupista, který se upínal k expanzi a rychlému růstu. My jsme ovšem viděli příležitost v budování udržitelně ziskové firmy.“
NutritionPro již dříve finančně podpořili například miliardáři Karel Janeček a Michal Dědek a jeho SFG holding, venture kapitálový fond Nation 1 nebo současní spoluvlastníci z Lighthouse Ventures.
„Podnikatelské prostředí se změnilo, a tak bylo správným rozhodnutím změnit se ze startupu na tradiční firmu. To je ovšem směr, který mě v podnikání osobně neláká. Pro mě to je přirozený podnikatelský exit a jsem moc rád, že se nám podařilo najít dohodu, která dává smysl všem stranám,“ dodal kazašský rodák Abdrassilov.
Stejskal je kromě SFoodu známý i jako byznysový parťák projektu Lunchbox Zdeňka Pohlreicha.
„Díky technologické vyspělosti cítím, že NutritionPro má velký potenciál. Dnes jsou našimi zákazníky především jednotlivci, ovšem osobně vidím příležitost se podívat také na možnosti spolupráce s firmami,“ říká Stejskal.
Proto mezi prvními kroky nového vedení bylo ukončení polské expanze ve Varšavě a v Česku se NutritioPro bude soustředit především na Prahu a Středočeský kraj. Aktuálně má 16,5 tisíce zákazníků.
The post NutritionPro změnil majitele. Do zisku ho přetáčí i byznysový parťák Pohlreicha appeared first on Forbes.