V renesančním Martinickém paláci na Hradčanech odstartovala 25. března nová eventová sezona Forbesu. Konference Trendsetters přivedla na pódium osobnosti, které udávají směr v byznysu, technologiích, módě i gastronomii. Nabitým odpolednem provázeli moderátoři Zdravko Krstanov, Michal Bernáth, Irena Cápová a Anna Nosková, a protože letošní motto znělo „50 na 50“, vyváženost byla i mezi spíkry.
Na historicky první konferenci Trendsetters přivítal účastníky Šéfredaktor Forbesu Zdravko Krstanov.

David Bednář, CEO Drůbežářského závodu Klatovy, mluvil tom, jak je důležité si vedle pracovního nasazení hlídat zdravý životní styl, který on pečlivě dodržuje už dvacet let.

Jakub Malý a Eva Veisová hovořili o návratu ke starým systémům, novém nihilismu a síle důvěry, které vyhodnotila výzkumná společnost Ipsos jako jedny z největších současných globálních trendů.

Generální ředitel Skupiny Nova Daniel Grunt zhodnotil první dva týdny fungování zcela nové platformy Oneplay, se kterou se chce stát vstupní branou pro videoobsah pro nadpoloviční většinu českých domácností. Předplatitelé zde tráví tři hodiny denně.

Na nádvoří Martinického paláce byl vystaven elektrický vůz Mercedes-Benz Třídy G, symbol jedinečnosti a inovací, který se pyšní titulem Auto roku 2025, a rodinný vůz Mercedes-Benz EQE SUV, který spojuje luxus, výkon a špičkové technologie.

Kamila Dvořák, vedoucí výzkumu a vývoje v NeuronaLab, a Matěj Misař, founder startupu Carebot, hovořili o digitalizaci zdravotnictví, roli umělé inteligence a o tom, že je třeba udělat problematiku zdravotnictví sexy.

Olomoucká rodinná firma vyrábějící BIO a Craft limonády, vitaminové vody a toniky na akci nabízela BIO malinu a mátu, BIO Colu, BIO citron a zázvor a z CRAFT řady pak mango a pomeranč i oblíbenou višeň a aronii.

„Češi už začínají přemýšlet nad kvalitou, chtějí vědět, odkud oblečení pochází,“ shodli se módní návrháři Radka Sirková a Jan Černý.

Instruktorka tance Silvie Ravasová rozhýbala publikum ve velkém sále cvičením, při kterém návštěvníci měli možnost rozproudit tělo a načerpat endorfiny v rámci Wake up session.

U Adolphinata stánku si návštěvníci mohli vyzkoušet základy háčkování a uháčkovat si srdíčko, na výběr bylo z více než 25 barev.

Návštěvníci konference se mohli osvěžit drinkem Desperados i pivem Heineken originál, které bylo na čepu a dokonce k dispozici i v nealkoholické variantě Heineken 0,0%.

Šéfkuchaři Jan Punčochář a Jana Jelič mluvili o stavu české gastronomie a o tom, jak Čechy naučit jíst zeleninu.

Módní návrhářka Beata Rajská mluvila o tom, co se během let změnilo v módním průmyslu i o tom, jak se dělají trendy.

K vyzkoušení bylo i demo nové hry Aim Assault pro domácí VR od DIVR Labs. Představena byla i vůbec první VR Arena, která nepotřebuje obsluhu.

Dramaturg a kreativní manažer festivalu Colours of Ostrava Filip Košťálek a Lucie Bílková, členka týmu Českých Budějovic – Evropského hlavního města kultury 2028, se podělili o své zkušenosti s přípravou kulturních akcí.

Jako welcome drink si návštěvníci mohli dát víno frizzante z Vinařství Pavlovín Velké Pavlovice. V nabídce Vinařství Pavlovín byla dále moravská vína jejich vlastní produkce, perlivá vína frizzante i tři druhy sektu.

Youtuber a influencer MenT neboli Jan Macák s fragrance influencerkou Konstalace rozebírali, jak vychytat trendy a zda má influencerství v dnešní době ještě smysl.

CEO Shopsys Matěj Kapošváry a zakladatelka e-shopu SpojenyPes.cz Soňa Fialková hodnotili, zda čínská ecommerce válcuje tu českou i rozdíly mezi klasickou ecommerce a retailem.

Stánek Coffee Culture nabízel praženou výběrovou kávu, na mlýnku byla kávová zrna z Kolumbie s tóny mléčné čokolády a čaje.

„Česká architektura má nakročeno do světa. Potenciál na to je,“ myslí si Ondřej Chybík a Eva Le Peutrec.

Na stánku Matcha crew se nabízela biojaponská matcha z oblasti Uji v nejvyšší kvalitě. K ochutnání byly dva druhy – lehce travnatá premium ceremoniální matcha na matcha latte a lehce hořká prémiová matcha, kterou nabízeli se slazenými nápoji.

Na baru se připravovaly drinky na bázi Cero Ginu z Dominikánské republiky, k dispozici byl i gin nesoucí jméno Jiřího Ragana. Míchaly se také drinky postavené na rumech Sostenible.

Dynamický pouštěč a skandální tanečník DJ Schafff předával návštěvníkům energii, kterou cítí v hudbě.

André Dravecký poukázal na největší výzvy české logistiky a představil možná řešení, jak se s nimi vypořádat.

O bohatou nabídku delikátních pokrmů – od ovoce, bagetek, dezertů až po večerní grilování se postarala společnost Foodway Catering.

Tatérka Dena tetovala metodou handpoke ve třech barvách – v černé, červené a zelené.

Jádro je definitivně zelená energie. I o tom mluvila operátorka jaderné elektrárny Temelín Adéla Chalupová. Jediná žena, která bdí nad celou pětinou výroby energie v Česku.

DJ VIIITO, vlastním jménem Vít Šimeček, dotvořil atmosféru eventu energickými rytmy afro house a melodic house, které obohatil živou hrou na trubku.

Chrudimská firma CityZen představila trička, vyvinutá speciální technologií tak, aby z vrchu odolávala špíně a zespodu naopak látka příjemně sála. V nabídce mají široký sortiment, na konferenci měli k vyzkoušení pánská trička a košile.

O špičkový zážitek se postarala společnost Anima, která přináší na světový trh v Česku ručně vyráběné designové dýmky z porcelánu. Hosté mohli vyzkoušet hned několik nevšedních příchutí.

O oživení atmosféry se postaral i energický DJ Wolf.

Co-founderka Fondee Eva Hlavsová a CEO Dateio Ondřej Knot vysvětlili, co o nás říkají naše platební data a jestli už lidé věří automatickým investicím.

Urban DJ Lowa hrál styly od RNB, hip-hopu, funky, drum and bassu až po aktuální taneční hudbu. Své sety obohatil scratchingem a dalšími DJ technikami.

„Nepodceňujme se. Nikdy nebyla lepší chvíle, aby Česko vyprodukovalo velký seriálový hit,“ řekla na konferenci Trendsetters Kamila Zlatušková, ředitelka Televizního institutu a zakladatelka festivalu Serial Killer.

Dita Formánková a Tomáš Dvořáček zhodnotili, jak se vyvíjejí digitalizace ve veřejném sektoru a poukázali na příležitosti, které přináší umělá inteligence.

Svůj dvouhodinový set na eventu představila i Linda Valouchová.

Návštěvníci uvítali rozptýlení v podloubí Martinického paláce, kde na ně čekala nafukovací aréna a fotbálek od společnosti Foul.

V G Baru se mohli zájemci nechat profesionálně nalíčit v rámci express make-upu či si nechat upravit účes a doplnit ho o speciální copánky.

Pro ty nejmenší návštěvníky konference Trendsetters byl připraven dětský koutek od firmy Beru kroužky, kde bylo o děti postaráno interaktivní a zábavnou formou.


The post Od módy po jadernou energii. Trendsetters na konferenci ukázali, co hýbe světem appeared first on Forbes.