Je to spojení, které z byznysového pohledu dává smysl. Skupina PPF nejbohatší Češky Renáty Kellnerové, která vlastní jak TV Nova, tak mobilního operátora O2, sloučením streamovací platformy Voyo a televizní služby O2 TV vytváří jednotnou značku pro svůj veškerý televizní a streamovací obsah.
Nová platforma Oneplay, která spojením obou služeb vznikne 10. března, by měla podle Daniela Grunta, generálního ředitele TV Nova a člena loňského výběru Forbesu TOP CEO, cílit na pozici největší a nejlepší streamovací služby na českém trhu.
„Voyo jsme si vypiplali, udělali jsme z něj silnou a známou značku a za to patří celému týmu obrovský dík. Teď nás čeká něco ještě většího a my se na to těšíme,“ říká Grunt k projektu, se kterým přišel v rámci skupiny PPF její šéf Jiří Šmejc.
Co bylo hlavním impulsem ke spojení obou služeb?
Dlouhodobě vidíme, že se české domácnosti potýkají s tím, že si předplácejí několik služeb, aby získaly to, na co se chtějí dívat. Teď to najdou na jednom místě, už nepotřebují nic dalšího. Stavíme na úspěších nejoblíbenější české streamovací platformy Voyo a největší internetové televize O2 TV.
Co od nové služby čekáte?
Chceme být největší a nejlepší službou v České republice v tomto segmentu. Naším prvním úkolem bude službu 10. března úspěšně spustit, vysvětlit lidem, že dostanou něco lepšího.
A co mohou čekat zákazníci?
Technologicky vyspělou službu plnou skvělého obsahu a se zajímavými funkcemi. Najdou tam všechno, co mají rádi na Voyo, tedy obsah TV Nova v předstihu před televizním vysíláním nebo naše skvělé Voyo Originály, ty budou od startu služby pod označením Oneplay Originály. O nic nepřijdou.
K tomu knihovna s více než dvěma tisícovkami filmů a seriálů v češtině, více než 140 televizních kanálů nebo kvalitní dokumenty.
Pro uživatele Voyo bude velkou novinkou, že si budou moci přehrát pořady z lineárního vysílání sedm dnů zpětně. V rámci sportovních kanálů jsme připravili i řadu atraktivních funkcí, třeba soupisky hráčů, sestřihy zápasů, multidimenzi nebo kamery na helmách rozhodčích.
Jde jen čistě o spojení služeb a obsahu, nebo přibude i něco navíc?
Posílili jsme knihovnu obsahu, přidáváme postupně nové funkce, především v oblasti sportu nebo způsobu, jak budeme lidem servírovat obsah v rámci aplikace. Zlepšili jsme uživatelskou zkušenost i technologické řešení. Celá služba je vybudována na platformě Voyo, kterou jsme zásadně vylepšili.
Čím je spojení zásadní pro TV Nova? Je to třeba posílení sportovního segmentu?
Je to velký a důležitý projekt, na kterém jsme pracovali přibližně dva roky. Naším cílem je stát se pro české domácnosti hlavním vstupním místem, kde na jednom místě dostanou veškerý kvalitní a populární video obsah.
A pokud se ptáte na sport, pak ano, posílení sportovního segmentu je určitě jedna z věcí, na kterou se moc těšíme. Máme šest sportovních stanic pod značkou Nova Sport, ale tohle je úplně jiná dimenze.

Voyo si na tuzemském trhu vybudovalo celkem silné jméno. V Česku a na Slovensku si ho platí více než 950 tisíc uživatelů. Není škoda tuhle značku kompletně opustit?
Díky silnému zázemí a vizionářskému přístupu skupiny PPF přinášíme spolu s O2 na český trh něco, co tady ještě nebylo, naprosto unikátní službu. Když jsme se bavili o tom, jak by se měla jmenovat, došli jsme k tomu, že by neměla nést jméno ani jedné ze služeb, na nichž staví.
I tím ukazujeme novou cestu, po které se vydáváme. Voyo jsme si vypiplali, udělali jsme z něj silnou a známou značku a za to patří celému týmu obrovský dík. Teď nás čeká něco ještě většího a my se na to těšíme.
Jaké máte s Oneplay plány do budoucna?
Už jsem zmiňoval, že chceme být největší a nejlepší službou v České republice v tomto segmentu. To platí. Chceme, být hlavním místem, které české domácnosti používají pro televizní zábavu, konzumaci kvalitního obsahu a exkluzivního sportu.
Míříte se službou i na další trhy?
To je teď předčasné téma, nyní se zaměřujeme na zavedení služby Oneplay v České republice. Na ostatních trzích Voyo zůstává. A dál ještě uvidíme.
Řešili jste nějak, že zákazníkům přecházejícím z Voyo se poměrně výrazně zvedne cena?
My jim sice zvedáme cenu, ale dáváme jim obsah navíc. V balíčku Komfort je pětapadesát televizních kanálů a ty hlavní v HD kvalitě.
Navíc pořady dostupné sedm dní zpětně, což zásadně zvyšuje nabídku dostupného obsahu. To ve Voyo nemáte. Navíc jsme cenu Voyo drželi několik let opravdu dole, 159 korun za měsíc je v porovnání s konkurencí málo. Vezměte si například, kolik vás stojí návštěva kina s rodinou.
Zároveň se zdražuje i možnost sledovat obsah na více zařízeních. Respektive ten, kdo naráz sledoval Voyo a na jiném zařízení O2 TV, bude nyní platit více. Neobáváte se odchodu části zákazníků kvůli cenám?
U nabídek Komfort, Extra Zábava a Extra Sport si zákazníci mohou navýšit počet zařízení s možností současného sledování na tři za 99 korun, dnes jsou to u Voyo dvě zařízení. V nabídce Maximum jsou tři souběžná sledování již zahrnuta. Věříme, že si každý zákazník najde tu kombinaci, která mu bude nejvíce vyhovovat.
Dočetl jsem se, že chystáte i balíček s reklamou, který bude cenově výhodnější. Kdy ho hodláte zavádět?
Určitě to není otázka letošního roku a dál uvidíme.
The post Oneplay bude jiná dimenze, říká ke spojení Voyo a O2 TV šéf Novy Daniel Grunt appeared first on Forbes.