Úterý 29. dubnaSvátek má Venku je 6 °C, Jasno

Oranžový mužík nás honí jako kozu. Ale je v tom příležitost, říká Poš o celní válce

Forbes Před 1 týdnem

Martin Poš je poslední dobou v jednom kole. A to kvůli celní válce, kterou se světem rozjel americký prezident Donald Trump. Zakladatel společnosti Cybex, jež vyrábí dětské autosedačky a kočárky, řeší, co bude s jejich zbožím mířícím do Spojených států. Ale jak řekl na Forbes eventu Money Masterminds, současný chaos jej baví.

“Oranžový mužík nás honí jako kozu po ledě. Máme trošku trable a musíme řešit, co ho napadne,” líčí aktuální situaci Martin Poš s narážkou na Trumpa. 

Šéf Bílého domu před necelými dvěma týdny uvalil na zboží ze skoro všech států světa desetiprocentní cla. Mezi Čínou a Američany vygradoval celní boj do té míry, že na na asijský stát míří sazby ve výši 145 procent, a na USA 125 procent.

Oba to jsou trhy, které se týkají Pošova byznysu. Nejen Cybexu, kde působí jako předseda představenstva, ale i čínského koncernu Goodbaby, s nímž Cybex v roce 2014 zfúzoval a kde Poš figuruje jako executive director. Proto Poš s partnery ve Spojených státech i v Číně aktuálně řeší vývoj kolem cel.

“Zatím máme spoustu zboží na vodě a snažíme se simulovat možné scénáře.” Trumpova obchodní válka pro Poše není úplným překvapením s ohledem na to, jak si politik počínal při svém prvním působení v Bílém domě mezi roky 2017 až 2021.

V čem přesně by mohly být byznysové příležitosti však zatím nechce soudit. A to právě s ohledem na Trumpovo nepředvídatelné jednání. Klid si ale udržuje i z jiného důvodu než je výhled možných šancí. “Jsme diverzifikovaný na všech kontinentech. Když nebude fungovat jeden, bude fungovat jiný,” vysvětluje.

info Foto Martin Svoboda
Martin Poš na Money Masterminds.

Jak Poš sám při své vystoupení na Money Masterminds uvádí, současné dění si užívá i proto, že se aspoň nenudí. „Jsem ve svém živlu a je to super oportunita. Strašně mě to baví,“ doplňuje.

A jakou by dal radu těm, kteří by chtěli jako vstoupit se svou společností na globální scénu? Měli by si pořádně ujasnit, zda mají produkt, o který bude opravdu zájem po celém světě. V jejich případě to bylo jasné: dělají autosedačky a kočárky, o což mají rodiče zájem po celém světě. „Nedoporučoval bych se cpát na mezinárodní trh, pokud o tom nejste zcela přesvědčený,“ říká Poš.

Společnost Cybex má luxusní obchody s e svou značkou například v Tokiu, Amsterodamu Pekingu či v Paříži. V loňském roce měla tržby zhruba dvanáct miliard korun.

The post Oranžový mužík nás honí jako kozu. Ale je v tom příležitost, říká Poš o celní válce appeared first on Forbes.

Pokračovat na celý článek