Dlouholetí partneři Plzeňský Prazdroj a Národní divadlo připravili ke 120. výročí uvedení inscenace Kytice velkolepou světlenou show. Videomapping propojil pivo s poezií a navázal tím na již probíhající kampaň s heslem Umění neměnit.
Pilsner Urquell kampaní podtrhuje svůj vztah k tradici a kultuře. Pivovar instituci podporuje už od položení jeho základního kamene. „Fakt, že se diváci chtějí vracet ke klasickým předlohám, i když se jejich vnější podoba v čase proměňuje, je důkazem, že některé prožitky stojí za to uchovat beze změny,“ vysvětluje myšlenku kampaně Soňa Repčíková, brand manažerka značky.
A právě Kytice podle ní zosobňuje tradice, které nestárnou. Její nejnovější adaptace se na prknech Národního divadla hraje od roku 2019, tisícimístné hlediště je pravidelně vyprodané. „Jevištní ztvárnění nejčtenější české klasiky stále patří mezi nejvyhledávanější tituly v našem repertoáru,“ potvrzuje Tomáš Staněk, tiskový mluvčí Národního divadla.
Během několikaminutové projekce z dílny tech-artové agentury XLab divadlo vzplálo, aby bylo v zápětí uhašeno a vykvetla na něm kytice za doprovodu nesmrtelných Erbenových veršů recitovaných hlasem herce Davida Matáska.



Slavnostní start kampaně mohli diváci na protějším Střeleckém ostrově sledovat příhodně s plzeňským ležákem v ruce. Výčep se symbolicky otevřel přesně v 18:42 – v čase odkazujícím na rok, kdy byla uvařena první várka plzeňského piva. Jeho chuť a podstata se od té doby nezměnila, ačkoli dnes už vzniká jinak. A stejně tak to je i s Kyticí.
Těsně před devátou večerní pak nepřišla Klekánice, ale hladina Vltavy se díky světelným paprskům sama proměnila ve zlatavý mok a z fasády Zlaté kapličky se stalo umělecké plátno, na němž se odehrál příběh českého literárního klenotu spolu s tradiční značkou ležáku z Plzně. Následovala soukromá prohlídka do útrob Národního divadla.

Ze speciální VIP lóže na Střeleckém ostrově projekci sledovaly známé tváře spojené se značkou Pilsner Urquell, kterými jsou herečky Aňa Geislerová a Zuzana Stivínová.
Jak se ukázalo, tekutý chléb a obrozenecké verše toho mají společného více, než by se mohlo na první pohled zdát. Symbolizují to, co nás jako národ spojuje, stejně jako ikonické heslo Národ sobě zdobící oponu divadla.
Propojení literární klasiky s tradičním pivem během slavnostního večera výstižně shrnul jeho emeritní vrchní sládek Václav Berka slovy: „pořádná kytice potřebuje svou vázu“.
The post Pivo a poezie. Národní divadlo ožilo v magickém světle Erbenovy Kytice appeared first on Forbes.