Americká technologická společnost Meta Platforms přestane od října letošního roku na území Evropské unie na svých platformách umožňovat politickou reklamu.
Firma provozující sociální sítě Instagram a Facebook nebo chatovací platformu WhatsApp krok zdůvodňuje právní nejistotou spojenou s novou unijní legislativou o transparentnosti a cílení politické reklamy (TTPA), která začne platit 10. října.
Nová legislativa vyžaduje, aby technologické platformy jasně označovaly politickou reklamu, zveřejnily, kdo ji financuje, kolik stála a na které volby cílí. Jinak jim hrozí pokuty až do výše šesti procent z ročního obratu. Meta za loňský rok na tržbách získala přes 164,5 miliardy dolarů, přes 3,4 bilionu korun.
„Regulace, jako je TTPA, významně oslabují naši schopnost tyto služby poskytovat – nejenže to snižuje účinnost kampaní, ale také dostupnost informací pro voliče,“ uvedla firma.
Meta tvrdí, že nové povinnosti představují neúnosnou složitost a míru nejistoty jak pro zadavatele reklamy, tak pro samotné platformy. Obává se rovněž dopadů na uživatele a inzerenty.
Opatření Evropské unie podle firmy Marka Zuckerberga omezí možnosti informovat voliče o důležitých společenských otázkách, které formují veřejnou debatu.
Podobné rozhodnutí učinila už loni na podzim také společnost Google ze skupiny Alphabet, připomněla agentura Reuters. Google také reagoval na zmíněná nová unijní pravidla.
Opatření TTPA je reakcí na rostoucí obavy z dezinformačních kampaní a zahraničního vměšování do voleb v sedmadvaceti členských státech Evropské unie.
The post Politici mají s placeným obsahem na sítích utrum. Meta v EU zastaví politickou reklamu appeared first on Forbes.