Organizace Prague City Tourism ve spolupráci s vývojáři z Charles Games představili digitální skládačku pod názvem Playing Prague, která má být poctou všem, kteří město utvářeli a stále utvářejí. V každé ze šesti úrovní hry postavíte jednu ikonickou pražskou památku tak, že budete logicky skládat předepsané vzory.
Postupně tak postavíte třeba Staroměstskou radnici, věže Karlova mostu nebo lanovku na Petřín. Každý level hry vám současně představí příběh světoznámých osobností spojených s Prahou, třeba Einsteina, Mozarta nebo Kafky. V průběhu hry tak vytvoříte sběratelskou kolekci nejen historických památek, ale i slavných osobností.

Projekt necílí na masy, ale na hráče, který je bohémem i obdivovatelem kultury. „Barikády na letišti proti přijíždějícím turistům stavět nemůžeme,“ říká Jana Adamcová, místopředsedkyně představenstva Prague City Tourism.
„Můžeme ale ovlivnit, koho do Prahy zveme. A k tomu slouží i letošní hra, která láká lidi citlivé na objevování pražské historie a kultury. V Česku i západní Evropě je průměrný profil hráče třicet let plus, což přesně odpovídá této cílové skupině,“ vysvětluje.
Data její slova jen potvrzují – průměrný český hráč má podle studie PayPal z roku 2018 třiatřicet let. V evropském kontextu je věkový průměr jen o něco nižší, konkrétně jednatřicet let. Zajímavé také je, že více než čtyřicet tři procent evropských hráčů tvoří ženy. Gaming tedy už dávno není doménou středoškoláků a mladých mužů.
Playing Prague pracuje s formou interaktivního komiksu, ale zároveň hráč objevuje jednotlivé kapitoly a skládá z nich vlastní mapu Prahy. Vizuálně je hra čistá a elegantní, vybízí vás k zážitku, nikoli k soupeření.
„Snažili jsme se zachytit atmosféru Prahy tak, jak ji sami vnímáme. Je to město, které hluboce milujeme,“ vyznává se Lukáš Kolek ze studia Charles Games. „Zároveň jsme chtěli nabídnout hráčům možnost sestavit si vlastní verzi Prahy,“ doplňuje.
Hra provede hráče nejen místy, ale i příběhy mimo klasické turistické zóny a poznává vrstvy města, které běžné průvodce opomíjejí.
Nejde ale o jednorázovou letní kampaň. Jedná se o součást širší strategie Prague City Tourism, která chce kultivovat cestovní ruch a nabídnout alternativu k masovému turismu. Je to reakce na změny chování cestovatelů, kteří dnes nehledají jen atraktivní místa, ale i způsob, jak se s cílovou destinací propojit.
A kdo by se nechtěl alespoň na chvíli stát spoluautorem vyprávění příběhů v magickém městě, na jehož mapě každý chce zanechat alespoň nepatrnou stopu.
Hra Playing Prague je od 11. června 2025 k dispozici zdarma na Google Play a v App Store. Nabízí českou, německou a anglickou jazykovou verzi.
The post Praha jako hřiště. Nová mobilní hra cílí na kultivované turisty appeared first on Forbes.