„V pravém jízdním pruhu zastavil řidič Volkswagenu, a to z důvodu poruchy na vozidle. Muži následně z vozu vystoupili a šli před motorovou část vozidla. V tu chvíli ale kolem projížděla dodávka, která zezadu narazila do tohoto odstaveného vozidla,“ uvedla mluvčí Policie ČR Středočeského kraje Vlasta Suchánková.
ČTĚTE TAKÉ: Stovky nabouraných aut i malý zázrak. Účastníci největší nehody v Česku popisují tehdejší peklo
Náraz osobní auto odhodil o několik metrů dál. Dvojice mužů nestihla zareagovat a vůz, v němž cestovali, je srazil. Oba poté potřebovali pomoc záchranářů. Jednoho ve velmi vážném stavu s úrazem hlavy a mozku dopravil vrtulník do nemocnice, druhý měl štěstí, jeho poranění byla lehká.
„Muži měli postupovat tak, že už ve vozidle si měli obléct reflexní vesty a poté se co nejrychleji dostat za svodidla,“ pokračovala Suchánková. Za auto se má umístit výstražný trojúhelník, a to v minimální vzdálenosti 50 metrů. Následně je třeba volat linku 158 s tím, že vozidlo tvoří překážku v provozu, doplnila policejní mluvčí.
To je jediný a správný postup ve všech případech, kdy zůstanete na dálnici stát. „Myslíme hlavně na své bezpečí a bezpečí ostatních přepravovaných osob,“ zdůraznil dopravní expert Roman Budský.
Podobné nehody totiž nejsou výjimečné. Mnohdy mají tragické následky. Nejčastější příčinou je, že se řidiči dostatečně nevěnují řízení a odstavené vozidlo jednoduše přehlédnou. Třeba jako polský šofér, který narazil u Kunovic do dodávky a dva cestáře tak připravil o život. Tento řidič šel minulý týden s tříletým trestem do vězení.
„Byl mu navržen nepodmíněný trest s ohledem na následek z důvodu usmrcení dvou osob,“ informoval státní zástupce Tomáš Pindur.
A jak se má zachovat řidič, který se ke stojícímu autu blíží? Podle Budského by měl snížit rychlost, držet si odstup a počítat se všemožnými druhy překážek. Ať už jde o kus havarovaného vozidla, sraženého člověka, nebo zvěř.