Středa 17. prosinceSvátek má Venku je 0 °C, Skoro Zataženo

Skupina Warner Bros odmítla nabídku na převzetí od Paramountu. Preferuje Netflix

Forbes Před 8 hodinami

Správní rada americké mediální skupiny Warner Bros. Discovery podle očekávání odmítla nepřátelskou nabídku na převzetí od firmy Paramount Skydance za 108,4 miliardy dolarů (2,25 bilionu korun). Paramount podle ní neposkytl dostatečné finanční záruky. Akcionářům proto doporučuje nabídku od Netflixu. V tiskové zprávě to ve středu uvedl předseda správní rady Warner Bros. Discovery Samuel Di Piazza.

„Představenstvo dospělo po pečlivém vyhodnocení nedávno zveřejněné nabídky na převzetí od společnosti Paramount k závěru, že hodnota nabídky je nedostatečná a našim akcionářům přináší značná rizika a náklady,“ uvedl Di Piazza.

„Jsme přesvědčeni, že fúze s Netflixem představuje pro akcionáře vyšší a jistější hodnotu,“ dodal. Hlasování bylo jednomyslné.

Společnost Paramount nabídla za každou akcii Warner Bros. Discovery třicet dolarů. Odmítavé stanovisko vedení tedy vrací do hry nabídku na převzetí od streamovací služby Netflix, která chce převzít filmová studia Warner Bros a také streamingovou divizi této skupiny včetně konkurenční platformy HBO Max za 72 miliard dolarů (1,5 bilionu korun). Nabízí 27,75 dolaru za akcii.

Převzetí studií a streamovacích služeb Netflixem už dříve jednomyslně schválily správní rady obou společností. Konglomerát Paramount Skydance se ale pokusil tuto dohodu zvrátit vlastní nabídkou.

Skupina Warner Bros. Discovery vznikla v roce 2022 spojením firem WarnerMedia a Discovery. Do portfolia skupiny patří vedle slavného filmového studia nebo platformy HBO Max také například filmové kanály HBO, Animal Planet či zpravodajská televize CNN. Společnost Paramount Skydance vznikla v letošním roce fúzí mediálních firem Paramount Global a Skydance Media.

https://forbes.cz/vi-jak-se-stavi-byznys-svetove-extratridy-ted-se-michal-pechoucek-pousti-do-nove-mise/

The post Skupina Warner Bros odmítla nabídku na převzetí od Paramountu. Preferuje Netflix appeared first on Forbes.

Pokračovat na celý článek