Rekonstrukce bude kromě celkové obnovy stanice zahrnovat také výměnu eskalátorů a vybudování výtahů.
Práce se budou týkat veřejné i neveřejné části stanice a v první fázi nebude nutné stanici uzavřít pro cestující. Stanice podle mluvčí pražského dopravního podniku Anety Řehkové dostane nové kabelové rozvody, osvětlení, vzduchotechniku, eskalátory i podhledy. Poškozené obklady budou nahrazeny novými a podnik také zrekonstruuje měnírnu.
Daň za jediný východ
Flora má jenom jeden výstup, takže si výměna eskalátorů vyžádá uzavření stanice. "Uzavření stanice, které je nezbytné pro výměnu eskalátorů, sanační práce a navrácení původního vzhledu stanice, plánujeme v prvním čtvrtletí 2026 po dobu asi deseti měsíců, poté ji opět otevřeme cestujícím," uvedl vedoucí odboru pražského dopravního podniku pro investice v metru Daniel Veverka.
Podnik také ve stanici postaví výtahy, a to v obdobné podobě, jako ty loni otevřené v nedaleké stanici Jiřího z Poděbrad. Stejně jako tam se bude jednat o dvojici výtahů propojených chodbou, která cestující přivede k výstupu ve Vinohradské ulici u vchodu na Olšanské hřbitovy.
Horní stanice výtahu bude mít podle Řehkové dvě úrovně - výstup pod pevným schodištěm přímo v úrovni vstupu na Olšanské hřbitovy a výstup nad pevným schodištěm na chodník ve Vinohradské ulici. "Výstavba výtahů začne letos na podzim a poběží až do jara 2028," doplnil Veverka.
V současnosti jsou kvůli rekonstrukcím uzavřeny stanice linky C Pankrác a linky B Českomoravská, znovu otevřít by se měly na začátku příštího roku. Na jaře příštího roku se také ze stejného důvodu zhruba na rok uzavře stanice linky A Hradčanská.