Mají za sebou dvě úspěšné videohry, teď je čeká úkrok k jinému médiu. Na karlovarském festivalu uvedou Warhorse Studios filmový sestřih Kingdom Come: Deliverance II. A nemusejí skončit u něj.
Pro karlovarský filmový festival to bude dvojnásobná premiéra. Až ve středu 9. července uvede Kingdom Come: Deliverance II Cinematic Cut, půjde o první promítání celovečerního sestřihu z oblíbené české videohry.
Ale zároveň i o první exkurzi dosud ryze filmového festivalu směrem ke stále populárnějším videohrám. „Je nám ctí spolupracovat se světovými špičkami ve svém oboru na jedinečném projektu, který je mimořádně originálním příspěvkem k našim dlouhodobým snahám prezentovat silné a poutavé příběhy zachycené svébytnou formou,“ prohlásil Karel Och, umělecký ředitel festivalu.
Vybrat si pro tento krok právě druhý díl Kingdom Come je logické. Už hra samotná má svou výpravností blízko k filmovému zážitku, kterému hlas a tvář propůjčila řada známých herců jako Marek Vašut, Ondřej Vetchý nebo Kristýna Leichtová. Navíc jde o český produkt, který mezi tuzemským publikem velmi dobře rezonuje.
Což si dobře uvědomovali i sami tvůrci. „Že má hra silný příběh a velmi filmové vyprávění, jsme věděli od počátku,“ líčil Martin Frývaldský, šéf Warhorse Studios, pro Forbes Life. „Vizuální ztvárnění videoher se dnes natolik blíží k filmovému zážitku, že nám přišlo zajímavé ukázat pokrok ve ztvárnění her v prostředí a na platformě, která je primárně věnována filmu.“
Režijně jsou pod ním podepsáni kreativní ředitel studia Daniel Vávra a vedoucí filmového oddělení Petr Pekař, kteří pracovali na filmovém sestřihu od března letošního roku a ve Varech o svém počinu promluví v rámci KVIFF Talk 9. července v 15 hodin a 30 minut, kdy se s nimi budou moci setkat i diváci.
Kingdom Come: Deliverance II Cinematic Cut vypráví herní příběh kovářského syna Jindřicha zasazený do roku 1403 do období vlády krále Václava IV. Hlavní hrdina se po vypálení rodné Skalice vydává pomstít zavražděné rodiče a dostihnou ho i politické události turbulentního období.
„Filmový sestřih Kingdom Come: Deliverance II je do jisté míry technologickým demem ukazujícím a zkoumajícím možnosti přesahu mezi videohrami a klasickým filmem nebo seriálem,“ přiblížil Frývaldský. „Festival se pro myšlenku prozkoumat tato teritoria rychle nadchnul.“
Ve hře je zhruba šest hodin cutscén, tedy „herních filmečků“, výsledný sestřih má 131 minut, využito je i několik záběrů přímo ze hry. Po oznámení premiéry se začalo spekulovat, zdali se bude v něčem od hry lišit, tady se však žádné překvapení nekoná.
„Jedná se skutečně o sestřih hry do formátu filmu, nikoli o na hře nezávislý film s prvky, které ve hře nejsou,“ uvedl Frývaldský.
Tvůrce by však lákalo převést Kingdom Come ještě dále od jeho herních kořenů. Však už loni na výstavě Gamescom slýchali přirovnání, že hra připomíná seriál Netflixu. „Kvůli tomu, jak je cinematická, napínavá a jak chcete pořád vědět, kam se bude příběh ubírat,“ popsal ředitel komunikace týmu Tobias Stolz-Zwilling.
A nyní se Warhorse netají, že by se jim filmová nebo seriálová adaptace líbila. „Takt herních questů je vlastně docela podobný seriálovému taktu a Kingdom Come: Deliverance bychom buď na plátno, nebo na obrazovky přivedli rádi,“ řekl Frývaldský.
Adaptace úspěšných her jsou momentálně na vzestupu, nedávný Fallout nebo The Last of Us se zařadily mezi seriálovou špičku, v kinech zase řádil Minecraft nebo Super Mario Bros. ve filmu.
Kingdom Come: Deliverance II vyšlo letos v únoru a prodalo se ho přes tři miliony kopií. O vzniku hry vyšel nedávno dokument. Kde a zdali bude možné zhlédnout filmový sestřih po festivalu, zatím není jasné.
The post Teď Vary, pak Netflix? Warhorse zvažují filmovou budoucnost Kingdom Come appeared first on Forbes.