Úterý 16. záříSvátek má Venku je 14 °C, Skoro Jasno

V Japonsku se roztrhl pytel s hračkami. Kupují si je především dospělí

Forbes Před 22 hodinami

I přes nízkou porodnost se v Japonsku daří trhu s hračkami, píše agentura Kjódó. Kupují si je především dospělí, pro které jsou dostupným koníčkem nebo prostředkem, jak navázat kontakty s ostatními na sociálních sítích.

Trh s hračkami vzrostl za rok 2024 o 7,9 procenta oproti předchozímu roku na 1,1 bilionu jenů (154,5 miliardy korun), uvedla Japonská asociace hraček. Nejvíce lidé nakupují karty a zboží s motivy známých postaviček.

Daří se ale také digitálním hračkám jako vajíčko Tamagočči, o něhož hráč musí pečovat a časem se z něho vylíhne tvor, a plyšovým zvířátkům.

„Tradiční pohled na hračky se začíná měnit. V posledních letech se stávají koníčkem pro dospělé a způsobem, jak vyjádřit sami sebe,“ uvedl v nedávné studii ekonom Sacuki Kimura z výzkumného institutu Meidži Jasuda.

To potvrzují i vládní data, podle kterých se výdaje na hračky zvýšily zejména u jednočlenných domácnostech bez dětí.

„Hračky se staly (pro dospělé) dostupnou volbou, protože náklady na koníčky a zábavu celkově vzrostly,“ uvedl dále Kimura.

Rozmachu trhu s hračkami pomáhají i sociální sítě, kde společnosti své výrobky nejen propagují, ale kde uživatelé také navzájem sdílejí, jaké hračky vlastní.

„Ukazuje to, jak spotřebitelé nacházejí hodnotu nejen v předmětu, ale také v zážitku nebo vztahu s jinými lidmi,“ dodal Kimura.

The post V Japonsku se roztrhl pytel s hračkami. Kupují si je především dospělí appeared first on Forbes.

Pokračovat na celý článek