Úterý 29. dubnaSvátek má Venku je 9 °C, Jasno

Vyrábíme v Česku a jsme na to hrdí. Do Číny bychom nešli, říká Kadlecová z USSPA

Forbes Před 1 týdnem

Kateřina Kadlecová šéfuje se svým mužem firmě USSPA už čtrnáctým rokem. Vedení převzala od svého otce, který ji zakládal před třiceti lety. Sama tak moc dobře ví, jaké je předávání byznysu mezi generacemi. V tom, co vzkázat dědicům rodinných firem, má proto jasno. „Neměli by se nechat svazovat odpovědností k předchozí generaci a měli by se soustředit na sebe, na svou éru a na to, co chtějí dokázat oni sami,“ říká.

Od svého otce přebírala firmu po vzájemné dohodě. Pomohlo určitě i to, že se v ní spolu s mužem už řadu let angažovali. A navíc, jejímu otci bylo tehdy šedesát let a měl ještě dost sil, aby si našel jiné vyžití, mimo firmu.

„My jsme minuli tu dobu, kdy se z toho začala dělat docela velká věda. Firma a majetek, který je tam nagenerovaný, může být pro rodinu velkou zátěží, ale je potřeba jít po lidské rovině. To u nás fungovalo, stejně jako určitý instinkt,“ dodává.

Společnost USSPA je jedním z nejstarších výrobců orientovaných na spa v Evropě. Ve vývoji se za třicet let posouvala společně s tím, jak se proměňoval svět. Zpočátku třeba vozila skořepiny pro vířivky a bazény z Ameriky, postupně se etablovala na jejich vlastní výrobu a většinu komponentů zvládne dnes sama.

U ostatních využívá zavedených dodavatelů z USA nebo Evropy. O tom, že výrobu přesunou třeba do Číny, aby ušetřili, ale nikdy nepřemýšleli. „Jsme firma postavená na hodnotách, vyrábíme v Česku a jsme na to hrdí. A Čína není země, se kterou by pro nás bylo dobré obchodovat,“ poznamenává Kateřina Kadlecová.

Své produkty dováží firma, jejíž obrat se loni vyšplhal na bezmála 280 milionů korun, do mnoha evropských zemí. Značku USSPA mají rádi ve Švýcarsku, v Polsku, kde je trh na vzestupu, ale i v severských zemích. Oblíbení jsou také na Slovensku, v Rakousku a ve Španělsku, a rozjíždět se začíná vývoz do Francie, země, která tradičně patří mezi bazénářské velmoci.

Kateřina Kadlecová také nedávno uvedla novou kosmetickou značku Spaculture. Vznikla ze znalostí z oboru a snahy usnadňovat lidem relaxaci. Cílem bylo vytvořit mýdlo, které na trhu nebylo a díky němuž by se člověk před vstupem do lázně zbavil nečistot.

„Jde o to nezatěžovat si údržbu vody a ještě se umýt něčím, co je příjemné a krásně voní. K tomu jsme vyrobili také mýdlo po sprchování, v němž jsou pečující oleje, které vás zase naopak zbaví zbytků chlorované vody. Značka existuje v obou variantách, jak pro bazén, tak pro vířivku, a myslím, že zatím má u zákazníků úspěch,“ říká.

Kromě spa se společnost pustila i do oboru gastronomie. I když tak trochu neplánovaně. To když v Dobrouči, kde Kadlecovi žijí, zachránili sál Lidového domu, z něhož měla být tržnice s levným asijským zbožím. Koupili ho, opravili a mysleli, že ho poté pronajmou.

Jenže žádného provozovatele s koncepcí, která by je zaujala, nesehnali, a tak se do provozu restaurace a sálu pustili sami. „Během pěti měsíců jsme postavili novou firmu, menu, týmy na dvě směny a otevřeli. Pořádáme tam různé akce, třeba divadelní vystoupení nebo plesy. Jsme na začátku a je toho ještě dost před námi. V létě dojedeme první rok a myslím, že ještě hodně vychytáváme chyby.“

Proč by si lidé měli vířivku kupovat? Jak je na tom český průmyslový design? A co dalšího firma USSPA chystá? Odpovědi najdete v novém díle Forbes Byznys podcastu.

The post Vyrábíme v Česku a jsme na to hrdí. Do Číny bychom nešli, říká Kadlecová z USSPA appeared first on Forbes.

Pokračovat na celý článek