Po letech poskytování bezplatných služeb bez jakýchkoli výjimek začne provozovatel pro zasílání zpráv WhatsApp ve své aplikaci zobrazovat reklamy. Uživatelé uvidí reklamy pouze v sekci Stav – tedy funkci, kterou WhatsApp převzal od Instagram Stories.
Podobně jako se na Instagramu zobrazí reklama po zhlédnutí několika příběhů, reklamy se budou nově objevovat i na WhatsAppu poté, co si uživatelé prohlédnou několik stavových aktualizací.
„Nové reklamní a promo produkty nám přijdou jako přirozený další krok, vzhledem k tomu, že se obě oblasti dostatečně rozrostly a umožňují lidem objevovat firmy přímo ve WhatsAppu. A právě to jsme od firem slyšeli čím dál častěji – že tohle je to, co chtějí dělat,“ řekla Alice Newton-Rex, viceprezidentka a vedoucí produktového oddělení ve WhatsAppu.
Společnost uvedla, že reklamní systém využívá podněty, jako je země nebo město uživatele, jazyk, sledované kanály a data z reklam, se kterými uživatelé pravidelně interagují.
Meta zároveň oznámila, že nevyužívá osobní data (jako telefonní čísla, zprávy, hovory ani skupiny) pro cílení reklam. Pokud si uživatel propojil svůj účet WhatsApp s Meta účtem v sekci Centrum účtů, firma využije jeho nastavení z tohoto centra pro zobrazování reklam.

WhatsApp také oznámil, že firmám i uživatelům umožní propagovat své Kanály (funkce pro jednosměrné vysílání zpráv) v sekci Aktuality.
Vybraní tvůrci a firmy budou moci nastavit předplatné, které uživatelům umožní odemknout exkluzivní aktualizace v rámci Kanálů. Tyto platby za předplatné budou zprostředkované přes obchody s aplikacemi (například App Store nebo Google Play).
Doposud WhatsApp vydělával především přes platformu WhatsApp Business a takzavné click-to-WhatsApp reklamy. Meta tyto kanály opakovaně označuje jako rostoucí zdroje příjmů během svých posledních kvartálních výsledků.
Meta uvedla, že denně používá funkce Status a Kanály přes 1,5 miliardy lidí. WhatsApp následně oznámil, že reklamy i nové funkce se budou globálně zavádět v nadcházejících měsících.
The post WhatsApp zavádí reklamy. Přebírá funkci od Instagram Stories appeared first on Forbes.