Energetický a průmyslový holding miliardáře Daniela Křetínského varuje před podvodnými reklamami, které na internetu zneužívají jeho jméno. Na různých internetových stránkách a platformách se objevuje výzva v designu webové prezentace EPH, vybízející k registraci mezi investory holdingu.
Falešná reklama láká investory na výnosnost aktiv i výrazný risk s minimálními riziky. Po zájemcích o investice do EPH chce vyplnit kontaktní údaje. Poté, co se osoba registruje, má vyčkat na telefonát od finančního experta holdingu.
„Rozhodli jsme se otevřít přístup k investicím všem občanům, protože to bude dobré jak pro EPH, tak pro české občany,“ tvrdí jménem Daniela Křetínského inzerát. Jde však o lež.
Na klamavou reklamu upozornil holding v úterní tiskové zprávě. „Lze předpokládat, že cílem neznámých podvodníků je získat z takto akvírovaných osob co nejvíce osobních údajů a pokusit se dostat k jejich finančním prostředkům,“ varuje společnost v prohlášení.

Holding již odstranění reklam řeší a zvažuje právní kroky. „Chceme apelovat na všechny uživatele internetu, aby pečlivě prověřovali podezřelé ‚výhodné‘ nabídky investic,“ stojí dále v tiskové zprávě.
EPH aktuálně čtvrtého nejbohatší Čecha přitom není první velkou firmou, která se stala obětí falešných reklamních kampaní. V roce 2019 například zaplavila internet vlna podvodných reklam, které lákaly na investice do bitcoinu a zneužívaly jméno Petra Kellnera a společnosti PPF.
Stránky nabízející nákup kryptoměny zneužily i další známá jména, například finančníka Zdeňka Bakalu, modelku Petru Němcovou či fotbalistu Pavla Nedvěda. Reklamy se obvykle tvářily tak, že daná osobnost mluvila se známým moderátorem a dala „zaručenou radu“, jak zbohatnout.
Loni řešila obdobné problémy také státní firma ČEZ – a ne poprvé. Na sociálních sítích se objevila vlna klamavých reklam lákajících na investice do kryptoměn nebo dluhopisů ČEZ Active.