Německému výrobci luxusních aut BMW se ve druhém čtvrtletí propadl čistý zisk o 32 procenta na 1,8 miliardy eur (44,3 miliardy korun). Na hospodaření měla negativní dopad americká dovozní cla a slabý prodej v Číně. Oznámila to společnost ve čtvrtečním prohlášení.
Tržby klesly o 8,2 procenta na 34 miliardy eur. Celosvětové dodávky vozů BMW se ve druhém čtvrtletí zvýšily o 0,4 procenta, v USA stouply dokonce o 1,4 procenta. V Číně se ale snížily o 14 procent, protože tam BMW stejně jako jiné zahraniční automobilky čelí konkurenci místních výrobců, jako BYD, především u elektromobilů.
BMW navzdory slabším výsledkům potvrdila svůj dosavadní výhled na celý letošní rok a uvedla, že díky svým rozsáhlým americkým aktivitám se dokáže vyhnout negativnímu dopadu amerických cel. Její optimismus je v kontrastu s domácími konkurenty Volkswagen a Merceds-Benz, kteří snížili své výhledy kvůli dopadům obchodní politiky amerického prezidenta Donalda Trumpa, upozornila agentura AFP.
Automobilky od dubna čelí dovozním clům do USA pětadvacet procent. Od srpna by mělo být toto clo na základě dohody mezi USA a Evropskou unií sníženo na patnáct procent. BMW má ve Spojených státech, v Jižní Karolíně, svůj největší výrobní závod. Ten ročně vyrobí 400 tisíc vozů. I tak firma přibližně polovinu vozů určených pro americké zákazníky dováží, a to především z Evropy a Mexika.
Kromě stejnojmenné značky vlastní automobilka také značky osobních vozů Rolls-Royce a Mini. Vyrábí rovněž motocykly. Loni po celém světě prodala 2,45 milionu osobních vozů a více než 210 tisíc motocyklů.
The post Americká cla a slabý prodej v Číně. Čtvrtletní zisk BMW se o třetinu propadl appeared first on Forbes.