Čtvrtek 29. květnaSvátek má Venku je 11 °C, Skoro Zataženo

Americká firma Salesforce koupí softwarovou firmu za osm miliard dolarů. Chce tím posílit konkurenční výhodu

Forbes Před 1 dnem

Americká technologická firma Salesforce specializující se na cloudový podnikový software koupí za zhruba osm miliard dolarů (175,6 miliardy korun) softwarovou společnost zaměřenou na správu a integraci dat Informatica. Akvizicí posílí svoji konkurenční výhodu na rychle rostoucím trhu umělé inteligence. Vyplývá to z úterního prohlášení společnosti Salesforce.

Gigant v oblasti cloudového softwaru se tímto vrací k velkým akvizicím a fúzím po letech, kdy se držel stranou, protože ho kontrolovali aktivističtí investoři, kteří požadovali lepší ziskovost. Koupě firmy Informatica je největší transakcí od akvizice společnosti Slack Technologies v roce 2021.

Firmy již jednaly o spojení před více než rokem. Nakonec však byla dohoda odložena, protože se nepodařilo dohodnout na podmínkách.

Podle nynější dohody Salesforce zaplatí za jednu akcii firmy Informatica 25 dolarů, což představuje zisk 30 procent ve srovnání s cenou z 22. května, tedy den předtím, než se objevily zprávy o obnovení rozhovorů. Dohoda by měla být dokončena na začátku příštího fiskálního roku, který začíná v únoru 2026.

Firmu Informatica, která pomáhá zákazníkům spravovat jejich data v cloudu, se v roce 2015 dostala do soukromých rukou, kdy ji převzaly investiční společnost Permira a kanadský penzijní fond CPPIB za zhruba 5,3 miliardy USD. V roce 2021 opět vstoupila na burzu.

Permira zůstává největším akcionářem firmy s podílem 32 procent, CPPIB vlastní zhruba 25 procent.

Analytici ze Scotiabank uvedli, že krok by mohl Salesforce pomoci dohnat konkurenci, protože software pro správu dat se dnes většinou prodává jako součást balíčků velkých softwarových firem, napsala agentura Reuters.

https://forbes.cz/mame-letos-dobre-zaseto-rika-developer-radim-passer-ve-velkem-rozhovoru/

The post Americká firma Salesforce koupí softwarovou firmu za osm miliard dolarů. Chce tím posílit konkurenční výhodu appeared first on Forbes.

Pokračovat na celý článek