Se svými menstruačními kalhotkami Snuggs proráží i v zahraničí. Česká firma letos vzbudila ohlas v cizině svou spoluprací s ženským fotbalovým týmem Manchester City. Co pro společnost znamená rostoucí konkurence a jaké má plány do budoucna? To popsala spoluzakladatelka Snuggs Linda Šejdová na dnešní akci Forbes Business Fest v pražských Holešovicích.
„Máme na to (jako Česko) inspirovat zahraničí. Navazuje to na tradici, kterou v Česku máme, jako je Baťa nebo Škodovka,“ je přesvědčená Šejdová.
Podle ní by ale naší zemi pomohlo, kdyby si tu lidé upravili svůj mindset. A sice tak, aby se nespokojili s úspěchem na domácím trhu, ale snažili se prosadit i za hranicemi. „Pokud člověk uspěje v zahraničí, tak to znamená, že to dělá dobře,“ míní Linda Šejdová.
Při pohledu na Snuggs pak lze s klidem konstatovat, že oni to dobře dělají. Loni firma, kterou Šejdová založila s Tomášem Zahradníkem, přesáhla půlmiliardové tržby a v únoru dotáhla 130milionovou investici. Vedle českého a slovenského trhu figuruje také v Německu, Rakousku, Nizozemsku, ve Spojeném království a v části Belgie.
„Dostáváme se z iniciační fáze, kdy jsme získávali první zákazníky a testovali produkt. Teď je naším největším cílem růst a expanze,“ prohlásila Šejdová, která se dostala do českého i celoevropského výběru Forbes 30 pod 30.
V současné době operuje hlavně z Londýna, byť jezdí i do dalších poboček po kontinentu. Přesun do Anglie vysvětlila tím, že nabízí více příležitostí a lze tam narazit na lidi, od kterých se lze stále učit.

Aby na Západě ukázala svou kredibilitu, tak si pro britský trh dala firma za cíl uzavřít partnerství s nějakým světovým brandem. Přemýšleli tehdy o módních značkách či dohodě s globálně známou osobností. Ale nakonec využili euforie, která na ostrovech panovala poté, co Angličanky v roce 2022 vyhrály fotbalové Euro.
Proto se nakonec rozhodli domluvit s některým z ženských fotbalových týmů. Jednali s vícero kluby, mimo jiné i s londýnským Arsenalem, ale nakonec se domluvili s Manchesterem City, který jim byl svým přístupem nejblíže.
Do budoucna hodlá firma nadále růst a expandovat. „Momentálně je pro nás ale důležité ukázat na trzích, kde už jsme, že tam umíme růst a být velcí. Koukáme se i dál, ale není to teď aktuální,“ popsala Šejdová.
Konkurence z řad velkých značek nebo z Asie se neobává. „Ukazuje to, že trh roste a je toho ještě hodně před námi.“

The post Česko může inspirovat ostatní země, říká Šejdová ze Snuggs. Konkurence se nebojí appeared first on Forbes.