Čtvrtek 01. květnaSvátek má Venku je 21 °C, Skoro Jasno

Dejte děti na online hřiště. Zjistíme, v čem jsou dobré, tvrdí český startup Playful

Forbes Před 3 měsíci

Odešli z korporátů, aby budovali vzdělávací platformu pro děti. Letos si chce český startup Playful říct o investice až čtyř milionů eur a zamířit na zahraniční trhy.

Nechte si děti hrát a uvidíte, že je u toho zvládneme hodně naučit. To by ve zkratce mohlo být lákadlo českého startupu Playful, který chce u dětí propojit společné hraní počítačových her s nenápadným, ale efektivním učením soft skills i sociálních dovedností. Navíc s přímou zpětnou vazbou rodičům.

Princip zážitkového učení je v případě Playful mířený na skupiny dětí ve věku osm až dvanáct let. Skupina dětí ve potká v online prostoru u speciálně navržených týmových her. Každá z nich má unikátní téma, které děti formou hry učí o práci s rizikem, strategickém přemýšlení či schopnosti adaptovat se na náhlé změny.

Klíčovou postavou v každé hře je kouč. Ten na průběh hry dohlíží a týmy sestavuje tak, aby jednotlivému dítěti poskytl maximální osobní rozvoj. Tvůrci projektu si stojí za tím, že takzvané soft skills, jako je emoční inteligence či schopnost řešit problémy a vést týmy, budou na budoucím trhu práce vlivem automatizace důležitější než kdy dřív. Navíc se jim tradiční školství prakticky nevěnuje.

„Hry jsou mocný vzdělávací nástroj a přitom jako společnost přehlížíme jejich potenciál. To je obrovská škoda a vidíme v tom díru na trhu. Hry dokáží vzdělávat zábavně, efektivně a v našem pojetí připravují děti na rychle se měnící svět budoucnosti, kde jsou klíčové dovednosti jako kritické myšlení, týmová spolupráce a řešení komplexníchproblémů,“ říká jeden z trojice zakladatelů a současný CEO firmy Ondřej Mrkus.

Podle toho dnes rodiče podstatné roli technologií v životě dětí rozumí, nechtějí ale, aby svůj čas trávily jen vysedáváním u YouTube nebo hraním Robloxu.

„Mnozí rodiče také chtějí vědět, v čem jsou jejich děti nadané, aby jim mohli pomoci vybrat ten správný směr pro další studium. Součástí Playful je i sledování talentu dítěte. Pomáháme rodičům a dětem lépe pochopit jejich silné a slabé stránky, a nasměrovat je k dalšímu rozvoji,“ slibuje Mrkus.

U toho se také představa vzdělávacího byznysu pro 21. století před dvěma lety zrodila. Ostatně k ní měl profesně blízko. Jako lektor zaměřený na rozvíjení kreativity a inovativního myšlení vedl školení ve firmách jako IKEA, E.ON či v České spořitelně. Na pražské Univerzitě Karlově pak vedl seminář zaměřený na podnikání. Sám také jako kouč v projektu působí.

Mrkuse vhodně doplnil současný CTO projektu Filip Kopecký, který přinesl do Playful technologické know-how. Zkušený softwarový vývojář pracoval jako ředitel rozvoje technologií na pražském letišti a ještě před tím pomáhal vybudovat z pozice IT ředitele módní platformu Zoot. Pozici CTO zastával v také v Shoptetu či HOPI.

Třetím dílem do skládačky se ukázal být investor Jan Šamal, kterého projekt zaujal a zainvestoval do něj. Šamal v minulosti vybudoval Ayudate, platformu sdružující odborníky v oblasti zabezpečovacích a sdělovacích technologií i logistiky pro železniční dopravu. Stojí také za firmou Nimble Energy, která se věnuje řešením pro velkokapacitní bateriová úložiště.

info Foto Playful
Rozhraní jedné z her na platformě Playful, kterou si děti mohou zahrát.

V současné době má Playful k dispozici základní funkční verzi svého produktu, ke které plánuje přidávat další moduly. Posbíral zatím vyšší desítky platících klientů, podle Mrkuse je ale na jen na českém trhu potenciál dostat se až nižším desítkám tisíc. Čtvrtletní členství pro jedno dítě přitom vyjde na 3600 korun.

Díky online prostředí ale startup plánuje už letos rozšíření nabídky na další evropský trh. Celkem by v roce 2025 chtěli mít v programu kolem tisícovky dětí, pro ziskovost potřebuje Playful dosáhnout na 600 aktivních uživatelů.

Letos v březnu by měl Playful otevřít investiční kolo, ve kterém si chce říct o dva až čtyři miliony euro, které vloží do zavedení pokročilých technologií a na start budování globální uživatelské základny. Skutečně globální výsledky by trojice zakladatelů ráda viděla v roce 2027.

Zakladatelé Playful počítají s tím, že jejich byznys pomohou efektivně škálovat nástroje umělé inteligence, které usnadní práci především koučům.

„Tvoříme chytré nástroje, které promění kouče v ‚super-kouče‘. Automatizujeme rutinní úkony, jako je nastavování týmů, a zavádíme umělou inteligenci, která pomůže se syntézou poznámek o dětech a dalšími aspekty. Naším cílem je umožnit koučům soustředit se na to, co dělají nejlépe – osobní zpětnou vazbu a přímý kontakt s dětmi,“ říká Filip Kopecký.

Podle toho směřuje platforma Playful k poloautomatizaci, která koučům umožní sledovat najednou více skupin dětí. Také Mrkus vidí v AI potenciál pro revoluci v osobnostním vzdělávání. Dává prý totiž vyniknout stránkám a talentům dítěte, které by pedagog ve škole možná neocenil.

„Obrovskou radost nám dělá zpětná vazba rodičů. Říkají, že jejich dítě zažilo úspěch v kolektivu, kde by třeba ve škole mohlo být považováno za rušitele. Tam, kde školní systém vnímá energii jako problém, my vidíme potenciál a snažíme se ho povzbudit,“ doplňuje Mrkus.

The post Dejte děti na online hřiště. Zjistíme, v čem jsou dobré, tvrdí český startup Playful appeared first on Forbes.

Pokračovat na celý článek