Před deseti lety přivedla do Česka Giving Tuesday neboli Světový den štědrosti a dobrých skutků. „Je to den, kdy štědrost dostala datum. Nebojujeme ale proti Black Friday,“ zaznělo v nové epizodě podcastu Forbesu Jak být lepší, kde si povídáme s Lucií Mádlovou o tom, jak jsme na tom jako Češi se štědrostí.
Asociaci společenské odpovědnosti založila krátce po porodu dcery. Říká o sobě, že je věčná optimistka. Díky jejímu úsilí se z asociace stala respektovaná instituce s více než šesti stovkami členů, včetně těch největších hráčů tuzemského byznysu. I proto se Lucie Mádlová pravidelně umisťuje ve Forbes žebříčku Nejvlivnější ženy Česka.
Letošní Giving Tuesday připadá na 2. prosinec. Vzniklo sice na americkém kontinentu, ale nyní jde o akci, která spojuje komunity v mnoha zemích světa. „Když mi někdo říká, že je to jen reklama na charitu a na pouhý den, tak odpovídám, že jde o právě ten jediný den, kdy se svět spojí ve jménu dárcovství, filantropie, dobrovolnictví,“ říká Lucie Mádlová. „Každá drobná pomoc má smysl, o tom jsem přesvědčená.“
I v Česku už vyrostla celá generace filantropů, kteří například formou rodinných nadací usilují o velké věci. „Například manželé Vlčkovi nebo Dvořákovi. A jejich aktivity mohou být inspirací pro další, o štědrosti je totiž známo, že je nakažlivá.“
Jaké bude letošní Štědré úterý v Česku? Jakou roli hraje v udržitelnosti zdravý selský rozum? Jak spolu souvisí „podnikat dobře“ a „vydělávat“? A mají Češi dobré srdce? Poslechněte si novou epizodu našeho podcastu Jak být lepší s Lucií Mádlovou.
The post Dobro není konkurencí zisku. Může mu ale přinášet hlubší smysl, říká Lucie Mádlová appeared first on Forbes.