Prodejce tenisek a streetwearu Footshop rostl meziročně v prvním pololetí o desítky procent. Plánuje vstup do Francie, Řecka či Bulharska.
Že by zrovna ve Footshopu neměli na tento růstový sprint tu správnou obuv, se předpokládat nedá. Český obchodník s teniskami a streetwearem si za první pololetí 2025 připsal růst o desítky procent.
Utržil 891 milionů korun, což znamená meziroční nárůst o 38 procent. Podobné je to se ziskem EBITDA, který se za prvních šest měsíců vyšplhal na 71 milionů korun, s meziročním růstem o 30 procent.
Růst eshopu – dnes už s kamenými prodejnami nejen v Česku – se podepsal i na výkonu jeho akcií. Je to už více než dva roky, co Footshop vstoupil na pražskou burzu, od té doby vzrostla jeho tržní kapitalizace o 14 procent.
„První polovina roku 2025 byla pro skupinu přelomovým obdobím, a to především díky mezinárodní expanzi do deseti nových zemí, díky čemuž jsme dosáhli téměř úplného pokrytí Evropy. Zároveň jsme posílili svou pozici díky rozvoji soukromých značek a úspěšné spolupráci se společností Sparta, která prokázala naši schopnost udávat trendy a propojovat sport s pouliční módou. Ve druhé polovině roku se zaměříme na rozvoj portfolia, posílení značky a další zvyšování provozní efektivity, což nás přiblíží k našemu cíli stát se lídrem na evropském trhu,“ uvedl CEO a zakladatel Footshopu Peter Hajduček.
Footshop se stále potýká s větším zadlužeností, ačkoliv se mu z ní daří meziročně výrazně ukrajovat. „Poměr dluhu k vlastnímu kapitálu se meziročně zlepšil o 15 procent z 4,8x na 4,1x, což odráží silnější kapitálovou základnu a vyváženější kapitálovou strukturu,“ uvádí společnost v tiskové zprávě k pololetním výsledkům.
Footshop, včetně jím akvírované značky Queens, má kromě Prahy kamenné prodejny i v dalších čtyřech městech střední a východní Evropy – Bratislavě, Budapešti, Varšavě, a Bukurešti.
V současné době se poohlíží po vhodných prostrorech i ve Francii, kromě Paříže i v Marseille či Lyonu. Dalšími metropolemi s kamennou prodejnou by mohly být Athény či Sofia.
Ze zahraničních trhů se daří Footshopu hlavně v Polsku, kde zaznamenal dvouciferný meziroční růst a posunul Polsko na třetí nejsilnější trh skupiny.
Dalším důležitým milníkem byla loňská sázka skupiny na sportovní oblečení, což je segment který povyskočil meziročně ve druhém čtvrtletí o 44 procent. To ostatně dokumentuje i letošní spolupráce s pražskou fotbalovou Spartou a Adidasem, se kterým Footshop navrhl třetí sadu sparťanských dresů. Výhledově plánuje. vstoupit i do cyklistiky.
The post Footshop v prvním pololetí válel. Za celý rok očekává dvě miliardy korun v tržbách appeared first on Forbes.