O český trh je letos nebývalý zájem. Od začátku letošního roku se zde objevilo šestnáct nových značek z gastronomie, módy a kosmetiky. Druhá polovina roku slibuje další výrazné přírůstky, jako třeba americký fast food Five Guys nebo švédskou módní značku Arket.
První prodejnu na českém trhu otevřela slovenská barefoot značka obuvi BeLenka v pražském obchodním centru Arkády Pankrác. Na nákupní třídě 28. října představila své produkty americká značka kšiltovek New Era, na Senovážném náměstí otevřela americká značka outdoorových doplňků Peak Design.
Mezi zajímavé novinky patří i americká kosmetika Bath & Body Works s prodejnou v pražském Westfieldu Chodov a korejská značka Ksisters ze Slovenska. Luxusní segment rozšířil Chanel, který v červnu otevřel svůj první Fragrance and Beauty butik v barokním Paláci Savarin v ulici Na Příkopě.
Silný sektor gastronomie ani letos neztratil tempo. Praze se představil zdravý fast food dean&david, ukrajinská Chernomorka, chorvatské bistro Koykan, rakouská Seven North v hotelu Sir Prague a aperitiv bar Ciao Spritz.
„Gastronomie zůstává silným magnetem pro nové koncepty. Praha přitahuje značky díky pestrému publiku, silnému turistickému ruchu a živé gastro scéně,“ vysvětluje Jan Kotrbáček, partner a vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu, Cushman & Wakefield.
I luxusní retail podle něj letos zažívá rekordní rok. Do Paláce Savarin kromě Chanel letos zamíří značky jako Ermanno Scervino, Damiani, Pasquale Bruni nebo Grenardi. „Nikdy v historii jsme neviděli tolik plánovaných vstupů prémiových a luxusních značek během jednoho roku,“ dodává Kotrbáček. Další značky zamíří i do sousední Široké ulice – otevře zde parfumerie Nicolai a galerie KodlContemporary.
Ve druhém pololetí trh dále oživí značka Cinnamood, drogerie Müller, kosmetika Kiko Milano, šperkařství Savicki, kavárenský koncept Reborn Coffee, sushi řetězec Sushi Circle i fast foody Wendy’s a Five Guys. Arket ze skupiny H&M pak spojí módu s kavárenským provozem.
The post Gastro, móda i luxus. Do Česka míří další vlna nových značek appeared first on Forbes.