Sobota 14. červnaSvátek má Venku je 10 °C, Jasno

Nejde jen o rekordy. Chceme přinášet něco unikátního, říká hodinářský šéf Bulgari

Forbes Před 20 hodinami

Téměř deset let pracoval v Bulgari v sekci parfémů, od loňského září šéfuje Jonathan Brinbaum ostře sledované hodinářské divizi. Té, která uchvacuje dalšími a dalšími světovými rekordy, tak jako třeba letos na veletrhu v Ženevě.

Pro tradiční značku to byla velká premiéra. Bulgari sice každoročně prezentovalo hodinářské novinky v době veletrhu Watches and Wonders, dříve SIHH, ale vždy to bylo mimo výstavní prostory haly Palexpo.

Letos však poprvé zamířilo přímo do ní. A rozhodně ne v malém. Její prostory zabraly tisíc čtverečních metrů a měly podobu římského chrámu. „Muselo to tak být,“ řekl mi Jonathan Brinbaum. „Nemohli jsme přichystat nic menšího. Chtěli jsme udělat statement.“

info Foto Bulgari

Nepřehlédnutelný stánek pochopitelně nestačil. Bulgari se opět pyšnilo i několika pozoruhodnými novinkami, z nichž nejvíce vyčnívá model Octo Finissimo Ultra Tourbillon, pouhých čtyřicet gramů vážící hodinky s tloušťkou 1,85 milimetru, což z nich dělá nejtenčí tourbillon na světě.

„Je to vyjádření našeho ducha – jít na hranici možností, technicky i esteticky,“ řekl Brinbaum. „Ale tenkost není cílem sama o sobě. Je to prostředek, jak vyjádřit lehkost, eleganci, nositelnost. A to všechno s komplikacemi, které byste očekávali spíš u velkých masivních hodinek.“

Bulgari drží rekord i v nejtenčích hodinkách vůbec, Bulgari Octo Finissimo Ultra Mark II mají tloušťku jen 1,7 milimetru. Zástupci značky však tvrdí, že jim nejde jen o to sbírat další a další rekordní zápisy. I s novým tourbillonem spíš chtějí posouvat limity.

„Ten rekord není samoúčelný. Je to způsob, jak zpochybnit, co je v hodinkách možné – a jak jinak než tourbillonem, symbolem vysoké hodinařiny?“ řekl Brinbaum.

Zároveň ale připomíná, že lámat rekordy tak často – od roku 2014 se to Bulgari povedlo s hodinkami devětkrát – není samozřejmé a vyžaduje to extrémní nasazení celého týmu.

„Co se týče tourbillonu, tak věřte, nebo ne, projekt byl oficiálně zahájen před devíti měsíci, takže je za tím obrovská práce našich interních týmů, externích partnerů, kteří nám pomohli, abychom přišli s těmito revolučními hodinkami. Jsou na nich inovace chráněné osmi patenty,“ dodává Brinbaum.

On sám začínal v Procter & Gamble, ale vždy ho lákal svět luxusu. „Přitahovala mě krása a vášeň pro řemeslo,“ říká. Jako marketingový šéf parfémového oddělení přišel do Bulgari v roce 2015 a udělal si jméno coby muž, který se nebojí prorážet novou cestu.

Pozornost vzbudil tím, když využil umělou inteligenci k tomu, aby ve speciálním pop-upu umožnil zákazníkům nechat si vytvořit parfém na míru.

„Opravdu věřím v sílu inovací. Když vytváříte nové ingredience, ať už syntetické, nebo přírodní, a pracujete s nimi, transformujete je, je to podobné jako prozkoumávání nových materiálů pro hodinky, objevování nových designů, nových hranic. Pro mě je klíčové nikdy nezůstat stát, nikdy nepřestat hledat něco lepšího,“ prohlásil.

S touto ideologií přišel i na pozici šéfa hodinářské divize. A to ne v úplně snadných časech: podle Reuters zaznamenaly prodeje hodinek v Bulgari loni dvouprocentní pokles. Brinbaum je ale odhodlaný je zase nakopnout.

info Foto Bulgari

„Mým cílem je především udržet příběh úspěchu. Příběh úspěchu Bulgari nejen jako klenotnické značky, ale i výrobce hodinek. Na trhu není takových moc, spolu s Cartier jsme jediný velký šperkařský dům, který se naplno věnuje i hodinkám,“ řekl.

Spoléhá tak na nezpochybnitelné řemeslné mistrovství značky i na sílu jejích ikonických kolekcí jako Serpenti, Octo, Bulgari Bulgari nebo Lvcea. Zároveň ale nechce žít jen z historie, i proto je odhodlán prosazovat inovace a posouvání rekordů.

„Nejde jen o rekordy samotné, ale o překvapování, o přicházení s věcmi, které jiné značky nedělají,“ prohlásil. „Miluji soutěž, miluji výzvy. Když někdo jiný překoná rekord, tak vzniká přirozená závist, která vás motivuje a žene dopředu.“

Navzdory tomu, že je Bulgari značka založená na mnoha tradicích, však také její římské kořeny sahají až do roku 1884, tak se nebojí jít ani vstříc moderně. Třeba jako když nedávno představila už druhý výsledek spolupráce s avantgardní hodinářskou značkou MB&F.

Letos v únoru ukázaly značky společnosti reinterpretaci klasiky Serpenti převedené do podoby sci-fi modelu, do takzvané Horological Machine, jak své kousky nazývají hodináři z MB&F. Výsledkem byla limitovaná edice, jejíž pouzdro připomíná elegantní karoserii sportovního vozu.

info Foto Bulgari

„A na to jsem byl hrdý. Protože o to ve finále jde. Dělat věci jinak, dělat je římským a bulgariánským způsobem. Nezůstat stát na místě,“ dodává Brinbaum.

Devět světových rekordů je nejlepším důkazem, že se to daří.

The post Nejde jen o rekordy. Chceme přinášet něco unikátního, říká hodinářský šéf Bulgari appeared first on Forbes.

Pokračovat na celý článek