Sobota 14. červnaSvátek má Venku je 23 °C, Jasno

Od vaflí po biohacking. Goodie staví e-shop, kavárnu i značku bez investorů a roste

Forbes Před 1 týdnem

Funkční výživa, kosmetika a kavárenský retail v jednom. Goodie vzniklo jako garážový projekt manželů Šarešových a za šest let se proměnilo v fungující značku se stovkami produktů, vlastní výrobou a meziročním růstem padesát procent.

Zakladatelé zůstávají věrní původní myšlence: vytvářet značku, která propojí zdraví, funkčnost a estetiku bez zbytečných kompromisů.

Příběh Goodie sahá do doby, kdy byl Stanislav Šareš , dnes CEO značky, obchodníkem se zemědělskými komoditami. Denně viděl, jak vypadá masová výroba, jaké dopady má intenzivní zemědělství a jak se chovají velké korporace. Byl mu blízký zdravý životní styl a zároveň vnímal rostoucí poptávku po kvalitních produktech. Bylo také zřejmé, že na trhu existují zásadní mezery.

Získal zkušenost i s předchozím startupem financovaným investorem. Ten však nebyl výhrou, ale spíše tvrdou lekcí – rychlou podnikatelskou školou, která byla zásadní. Uvědomil si, že chce jít jinou cestou, a že se dá vybudovat udržitelný byznys, který je dobře spočítaný, i bez externího kapitálu. Ano, bude to trvat déle – ale bude to skutečně jejich.

Právě v té době vznikl i dnešní claim značky Good Karma Products. Dobrá karma totiž podle nich znamená tvrdou, dobře cílenou práci s jediným cílem: přinášet kvalitní, promyšlené produkty s opravdovou hodnotou.

Společně se svou ženou Kristýnou založili Goodie. Začínali doslova z garáže – bez investora, bez dluhů, a vše financovali z vlastních prostředků. Dnes stojí v čele značky, která meziročně roste o 50 procent (2025), a přesto zůstává věrná svým původním hodnotám.

Srdcem firmy je vlastní vývoj a výroba produktů. Díky přímému nákupu surovin z celého světa – od pěstitelů a malých lokálních firem – mají stoprocentní kontrolu nad kvalitou.

Za silnou značkou stojí silné vztahy a spolupráce

Po zkušenosti z předchozího startupu se Kristýna a Stanislav rozhodli vybudovat Goodie s jasnou vizí, pevnými hodnotami a také na zdravých ekonomických základech. K novému projektu se připojili i influenceři z původního týmu, kteří jim věřili – a značku podporují dodnes.

I díky autentické spolupráci s ambasadory, kteří produkty sami používají, skutečně jim věří a dokonce se podílejí i na jejich vývoji, vyrostlo Goodie v jednu z nejviditelnějších lifestylových značek zdraví a krásy na sociálních sítích – s více než 80 tisíci sledujícími a organickým dosahem, který nejen prodává, ale i inspiruje.

Lifestyle brand s dobrou karmou

Původní myšlenka byla jednoduchá: nabídnout lidem co nejkvalitnější produkty pro všechny, kdo chtějí žít zdravě – a kterým mohou zákazníci bez výhrad důvěřovat. Dnes je vize Goodie mnohem víc než jen značka kvalitních produktů zdravé výživy. Vizí Goodie je vytvářet kompletní styl života – Good Karma Lifestyle – stylově propojit zdraví, krásu a vědecký i vědomý přístup bez kompromisů a s respektem k okolí.

Za šest let existence se Goodie rozrostlo na více než 1000 vlastních produktů, dosáhlo padesátiprocentního meziročního růstu, buduje komunitu s více než 80 tisíci sledujícími a připravuje expanzi do zahraničí.

„Od začátku jsme věřili, že zdraví a krása nemusí znamenat syntetiku nebo kompromisy. Může to být sexy, vědomé a funkční zároveň,“ říká Kristýna Šarešová.

Značka rezonuje s lidmi, kteří hledají vědomější cestu, zároveň se však neodklání od nejmodernějších trendů a vědeckých poznatků – a roste díky nim i s nimi.

Čím se Goodie liší?

Goodie spojuje kvalitní přírodní suroviny, nejmodernější vědecké výzkumy, inovativní formy účinných látek a estetiku. Do vývoje produktů zapojuje výživové specialisty, terapeuty i odborníky na funkční receptury. Zároveň si drží důraz na kvalitu, jednoduchost a silný emoční přesah. Pro zákazníka Goodie je kvalita absolutní samozřejmostí – právě proto Goodie vytváří životní styl.

„Goodie je postavené na kontrastech, které dávají smysl – tradiční principy a moderní vývoj, příroda a věda, efekt a estetika. Od začátku jsme chtěli tvořit značku, která poroste s námi. Nejen produkty, ale přístup,“ doplňuje Stanislav Šareš, spoluzakladatel a lídr produktového vývoje.

Kam Goodie směřuje

Za růstem Goodie nestojí agresivní expanze a masivní investice, ale stabilní vývoj a zdravý ekonomický růst, podpořený silnou vírou ve vlastní cestu. Po úspěchu na českém a slovenském trhu značka právě začíná prodávat na zahraničních trzích.

„Věříme, že naše produkty i náš přístup mají v zahraničí prostor uspět. Chceme pomáhat lidem měnit životní přístup k péči o krásu a zdraví a spoluvytvářet jejich nový životní styl – prostě Good Karma Lifestyle,“ říká Stanislav Šareš.

The post Od vaflí po biohacking. Goodie staví e-shop, kavárnu i značku bez investorů a roste appeared first on Forbes.

Pokračovat na celý článek