Úterý 29. dubnaSvátek má Venku je 22 °C, Skoro Jasno

Rozdíl je v přístupu, pro klienty děláme maximum, říkají Kadlecovi z CarTec Group

Forbes Před 9 hodinami

„U nás to předáním klíčů od nového vozu nekončí, ale naopak začíná,“ říká Karel Kadlec, zakladatel společnosti CarTec Group, kterou budoval z vášně pro auta a přístupu k zákazníkům.

Spolu s dcerou Karin dnes ukazují, že i v automobilovém světě může být rodinná atmosféra a individuální péče klíčem k úspěchu. O své cestě mluvili na slavnostním galavečeru Forbesu věnovanému rodinným firmám, který se konal minulý týden na zámku v Litomyšli.

Společnost je dnes lídrem v prodeji prémiových vozů značek BMW, Rolls-Royce nebo Aston Martin na českém trhu. A přestože by se mohlo zdát, že luxusní auta se prodávají sama, Kadlecovi vědí, že klíčem je něco jiného: budování dlouhodobého vztahu se zákazníkem.

Tady cesta nekončí předáním klíčů, ale teprve začíná. Je to filozofie, kterou od založení firmy prosazuje Karel Kadlec a kterou dnes v ostravské pobočce rozvíjí i jeho dcera Karin.

Vztah k tomu, co dělají, je znát na první pohled. „Byznys se dá dělat i bez lásky k oboru, ale určitě ne tak dobře, jako to děláme my,“ říká Karin s úsměvem. A otec jen souhlasně přikyvuje.

Společnou práci jim navíc nekomplikuje ani typický rodinný střet generací. Karin začala ve firmě už v šestnácti letech – od recepce přes marketing až po vedení prodeje v Praze.

info Foto Martin Svoboda
Karel a Karin Kadlecovi (uprostřed) na galavečeru Forbesu, věnovanému rodinným firmám.

V současnosti šéfuje ostravské filiálce, a i když mají s otcem někdy na podnikání rozdílné názory, k zásadním konfliktům prý nikdy nedošlo. „Tatínek má vždycky pravdu,“ směje se Karin. „Nebo minimálně se tak musím tvářit,“ dodává.

Kadlec rozhodně nepatří mezi zakladatele, kteří by firmu časem přepnuli na autopilota. Když něco vybudujete od základu, je těžké držet se stranou.

„Jelikož jsem firmu založil, nedá mi to, abych do toho nekecal,“ přiznává se smíchem. Zároveň ale doplňuje, že věří v sílu diskuse, a když ho někdo opravdu přesvědčí, dokáže ustoupit. „Což ale není moc často,“ podotýká pobaveně.

Karin roli v rodinném byznysu nepřijala z donucení. Firma jí přirostla k srdci, jak sama říká, stala se brzy součástí jejího DNA. A nebyla to cesta bez výzev. Otec trval na tom, aby získala zkušenost i jinde.

info Foto Martin Svoboda
Karel Kadlec z CarTec Group

„Buď Erasmus, nebo práce mimo firmu,“ to byla podle ní podmínka. Karin si nakonec (až po rozmluvě s rektorem VŠE) vybrala Belgii, kde spojila studium se svou vášní pro koně. A vrátila se domů s novými zkušenostmi i ještě větším odhodláním.

„U nás to nikdy nebylo o tom, že by dcera pracovala ve firmě, aby mě nezklamala. Ona je v některých věcech daleko lepší než já,“ říká otec s uznáním. A nejen v denním managementu, kde Karin vyniká.

Karel je vizionář, miluje posouvání hranic a budování velkých cílů, ale potřebuje kolem sebe tým lidí, kteří tyto vize promění v realitu. A Karin je jejich klíčovou součástí.

V CarTec Group je podle Kadlece největší rozdíl právě v přístupu ke klientům. „Někdo vede byznys tak, že se snaží šetřit a mít co nejmenší náklady. My naopak děláme pro klienty maximum možného. Vytváříme komunitu, vlastně takovou autorodinu,“ říká.

Tento model se možná krátkodobě nevyplácí, ale v dlouhodobém horizontu přináší ovoce. Eventy, individuální péče, zájem o klienta i dlouho po nákupu auta. To jsou prvky, které staví CarTec Group do vlastní ligy. Byznys bez vztahu ke klientům totiž připomíná jízdu na poloprázdnou nádrž. Dojedete, ale ne daleko.

Ve zpětném zrcátku je Kadlec právem pyšný na řadu milníků. „Jsem třeba moc hrdý na to, že firmy Rolls-Royce i Aston Martin přišly za mnou, ne já za nimi,“ vysvětluje. Výsledek? V roce 2023 získalo dealerství CarTec Group titul nejlepšího na světě.

Podnikatel na začátku sám prošel zkušeností, která ho naučila, jak důležitý je přístup a servis. „Deset let jsem jezdil mercedesy. Dokonce jsem do centrály BMW přijel žádat o spolupráci v mercedesu a v garáži jsem měl další dva,“ vzpomíná.

„Ale moje zkušenost se servisem byla tak katastrofální, že to skončilo nápadem postavit v tuzemsku něco lepšího.“ A tak začal budovat své první dealerství BMW. Dnes jeho skupina drží zhruba jednu třetinu trhu v České republice a nezastavuje se. Naopak, šlape na plyn až k podlaze.

The post Rozdíl je v přístupu, pro klienty děláme maximum, říkají Kadlecovi z CarTec Group appeared first on Forbes.

Pokračovat na celý článek