Síť parfumerií Sephora loni v Česku meziročně více než zdvojnásobila čistý zisk na 76,7 milionu korun. Celkové tržby činily 1,9 miliardy korun, proti roku 2023 vzrostly o 37,4 procenta. Vyplývá to z výroční zprávy, která je dostupná ve Sbírce listin. Parfumerie Sephora patří do skupiny LVMH se sídlem ve Francii. Na českém trhu Sephora působí od roku 2002.
„Tento výrazný růst byl poháněn nejen úspěšnými marketingovými kampaněmi, ale především otevřením nových klíčových prodejen, které posílily naší přítomnost na strategických místech,“ komentovala Sephora loňské výsledky.
Minulý rok firma otevřela novou vlajkovou prodejnu v ulici na Na Příkopě v centru Prahy a představila také svou první pobočku v Jihočeském kraji, zákazníci ji najdou v Českých Budějovicích. Podle informací na webu má Sephora v Česku dvacet jedna prodejen, třináct jich je v Praze. V Česku prodává výrobky zhruba od tři sta značek.
Počet zaměstnanců Sephory loni v Česku meziročně stoupl téměř o čtvrtinu na 338. Na mzdy, sociální odvody, zdravotní pojištění či benefity pracovníků firma vynaložila 210,3 milionu korun, o 8,1 procenta více než v roce 2023.
Celosvětově loni skupina LVMH meziročně zvýšila obrat o jedno procento na 84,7 miliardy eur (podle průměrného kurzu České národní banky za rok 2024 více než dva biliony korun). Z téměř poloviny se na obratu podílely módní značky. Skupina působila v osmdesáti jedna zemích.
Do LVMH patří módní značky Louis Vuitton, Christian Dior, Céline či Fendi nebo prodejce šperků Tiffany & Co. Z dalších je to třeba i značka šampaňského Moët & Chandon, Dom Pérignon a koňaku Hennessy.
The post Síť parfumerií Sephora loni v Česku více než zdvojnásobila zisk. Otevřela nové prodejny appeared first on Forbes.