Daria Kascheeva získala studentského Oscara, cenu z filmového festivalu Sundance, Českého lva i uznání na Toronto Film Festivalu. Lukáš Kokeš stojí za dokumentárními snímky Ještě nejsem tam, kde chci být, Nic jako dřív (oboje získalo Českého lva) a za filmem Letní škola, 2001, který získal letos mimořádnou pozornost na filmovém festivalu v Karlových Varech. I tito zkušení filmaři jsou součástí inkubátoru KVIFF Talents.
„Oceňuju týmovost a možnost podívat se na projekt společně,“ říká Daria Kascheeva. Režisérka animovaných filmů, které získaly renomé v Česku i zahraničí, v rámci projektu KVIFF Talents prezentovala námět na celovečerní film Nepojmenovaná, který pracuje s motivy mateřství.
„Může se zdát, že je to pro mě opakující se téma. Ve skutečnosti je to nepodmíněná láska, u které si nejsem jistá, zda jsem ji sama dostala,“ svěřuje se. Zdálo by se to jako intimní rozhovor, ale Kascheeva jde s kůží na trh v rámci prezentace na festivalu v Karlových Varech.

K sobě si vybrala Lukáše Kokeše, producenta, který v posledních dvou letech představil dokument o Libuši Jarcovjákové Ještě nejsem tam, kde chci být a Letní školu, 2001 od Dužana Duonga. Zajímavostí je, že režisérkou prvního jmenovaného snímku je jeho partnerka Klára Tasovská. „Darja mluví ve svých filmech o mateřství, pro mě je to univerzální téma mezi starostí o rodinu a prací,“ říká Kokeš.
Jak se do práce špičkové animátorky dostává umělá inteligence? A má šanci díky studentskému Oscarovi na mezinárodní finanční podporu? Dozvíte se v nejnovějším díle podcastu Forbes Life!
The post Točit snímek je jako založit firmu. Pomoc potřebují i úspěšní, říkají oceňovaní filmaři appeared first on Forbes.