Čtvrtek 25. záříSvátek má Venku je 10 °C, Zataženo Déšť

V Česku se za týden prodalo sto tisíc výtisků novinky Dana Browna

Forbes Před 5 hodinami

Novinky amerického spisovatele Dana Browna Tajemství všech tajemství, která přivádí profesora Roberta Langdona do Prahy, se za první týden prodalo sto tisíc výtisků. Potvrdila to programová ředitelka nakladatelství Argo Hana Gelnarová. Kniha se v Čechách stala číslem jedna na žebříčku bestsellerů, stejně jako všude tam, kde 9. září vyšla. Nakladatelství nesděluje výši prvního nákladu, ale v tiskárně je už dotisk.

Vydání knihy v Praze podpořil Dan Brown osobní návštěvou, zahájil zde své evropské turné. Do Prahy přijel se svou snoubenkou, otcem, bratrem a přáteli, mezi nimiž byla i jeho agentka Heide Lange, americký redaktor Jason Kaufman a Carlton Cuse, producent Netflixu, který bude podle knihy natáčet seriál.

Během necelých čtyř dnů se Dan Brown  setkal se 150 novináři z celého světa v Zrcadlové kapli Klementina, s nejvlivnějšími influencery, s bezmála dvěma tisíci svých fanoušků v zaplněném Velkém sále Lucerny, navštívil i některá místa, na nichž se kniha odehrává.

Do Prahy se sjeli také zástupci osmnácti nakladatelství, která knihu vydala v první vlně 9. září, společně s dalšími devíti, která román teprve vydají. Úkolem hostitelského nakladatelství, v tomto případě Arga, bylo zajistit nejen všechny výše zmíněné akce, ale také večírek na počest Dana Browna pro nakladatele.

„Sponzory tohoto večírku jsou nakladatelé, kteří knihu vydávají v první vlně, hosty na něm pak ti, kteří se do první vlny nedostali. Je to hezký, i když pro pořadatele dost náročný zvyk,“ dodala Hana Gelnarová.

Návštěva Dana Browna si vyžádala půl roku příprav a její úspěšný průběh by se neobešel bez spolupráce nakladatelsví s Prague City Tourism, Národní knihovnou a hotelem Four Seasons.

Prague City Tourism s vydáním knihy odstartoval dlouhodobou kampaň Praha město tajemství, která zahrnuje speciální vycházky, novou edici suvenýrů i digitální marketing.

„Kniha má z našeho pohledu potenciál přivést do Prahy kulturně motivovanou klientelu, která se zajímá o historii a památky města, a na kterou dlouhodobě cílíme. Ze zahraničních zkušeností víme, že díla Dana Browna dokázala příznivě ovlivnit kulturní turismus,“ říká předseda představenstva Prague City Tourism František Cipro.

Také hotel Four Seasons připravil pro své hosty nabídku Praha Dana Browna, která je odkazem na zapojení hotelu do děje nového románu. Hosté díky ní obdrží podepsaný výtisk knihy, osobní vzkaz od autora, mohou využít prohlídku města včetně Klementina a propojit atmosféru románu s jejich pobytem v hotelu.

https://forbes.cz/exkluzivne-s-prezidentem-velkou-cast-pozitivniho-pohledu-cerpam-z-byznysu/

The post V Česku se za týden prodalo sto tisíc výtisků novinky Dana Browna appeared first on Forbes.

Pokračovat na celý článek