Pondělí 28. dubnaSvátek má Vlastislav Venku je 18 °C, Polojasno

Fruitisimo si sáhlo na půlmiliardu. U letiště buduje novou výrobní halu

Forbes Před 3 dny

Česká síť ovocných barů má za sebou rekordní rok. Tržby celé skupiny Fruitisimo, aktuálně rozkročené přes pět evropských zemí, překonaly dvacet milionů eur, tedy v přepočtu přes půl miliardy korun. „Znovu se nám potvrzuje, že trend zdravých městských bister stabilně roste,“ pochvaluje si Jan Hummel, zakladatel a také většinový majitel podniku.

V Tuchoměřicích nedaleko pražského Letiště Václava Havla za pár měsíců přibude nová hala s typickým oranžovým logem. Fruitisimo se během posledních dvou let rozrostlo tak, že potřebuje větší výrobní prostory. 

„Vznikat tu budou především naše ovocné sorbety, které dodáváme také do supermarketů, stejně jako další produkty z našeho portfolia,“ popisuje šéf Fruitisima Jan Hummel. Půjde o letošní vůbec největší investici v nižších desítkách milionů korun. 

Zatímco loni pracovali hlavně na vývoji vlastních nanuků a mléčných dezertů, letos se věnují tyčinkám. „Zalistování na pulty potravinářských řetězců se nám rozhodně vyplácí, meziročně prodeje násobně vyskočily,“ říká Hummel. 

Stejně jako tržby ovocných barů, záměrně otevírané na rušných třídách nebo v obchodních centrech. Ty poprvé překročily dvacet milionů eur, tedy v přepočtu zhruba 510 milionů korun. Z pohledu celé skupiny Fruitisimo tak jde o historicky nejúspěšnější rok za víc než dvacet let v byznysu. 

Od počátku vsadili zakladatelé Jan Hummel s tehdejším parťákem Tomášem Lichtenbergem na zdravé jídlo a čerstvé džusy, které vznikají přímo před očima zákazníků. Dnes je Jan Hummel většinovým majitelem Fruitisima se 77 procenty, dalšími investory jsou Reflex Capital Ondřeje Fryce a Wood & Company Jana Sýkory

Dobrým číslům pomohlo, že jsme během loňského roku převedli maďarské a slovenské prodejny na formu franšízových smluv.

„Dobrým číslům pomohlo také to, že jsme během loňského roku převedli maďarské a slovenské prodejny na formu franšízových smluv s našimi tamními partnery, to se nám velmi osvědčilo,“ říká k nové strategii Jan Hummel. 

Zatímco zdražení kávy na světových trzích i některých druhů ovoce je dramaticky nepostihlo, hodně řešili náklady na indexaci nájemného v nákupních centrech, která jsou pro ně vůbec nejtypičtější lokalitou. 

Síť aktuálně tvoří 107 poboček, kromě Česka se nachází i na Slovensku, v Maďarsku, Německu a v Polsku. Nejziskovější jsou české a maďarské pobočky, naopak rakouský trh s koncem roku firma opustila a tamní prodejny prodala jiným provozovatelům. 

„V Rakousku byly největším problémem obrovské náklady na zaměstnance a také velké množství regulací,“ popsal Hummel důvody, proč se nakonec rozhodli v zemi úplně skončit. „Nebylo to jednoduché rozhodnutí, ale v byznysu rozhodují čísla, nikoli emoce.“

Teď naopak cílí na Rumunsko, které firma považuje za velkou příležitost a dynamicky rostoucí trh s velkým počtem nových obchodních center. Pro letošek plánují celkem čtyřicet nových prodejen a cílí na tržby 28 milionů eur. 

The post Fruitisimo si sáhlo na půlmiliardu. U letiště buduje novou výrobní halu appeared first on Forbes.

Pokračovat na celý článek