Úterý 18. listopaduSvátek má Venku je 2 °C, Zataženo

Majitel Lidlu a Kauflandu inovuje. Za jedenáct miliard eur postaví datové centrum

Forbes Před 8 hodinami

Německá společnost Schwarz Gruppe, která je mateřským podnikem maloobchodních řetězců Lidl a Kaufland, investuje jedenáct miliard eur (zhruba 266 miliard korun) do nového datového centra v německém městě Lübbenau. Informovala o tom dnes agentura DPA.

Šéf digitální divize podniku Christian Müller při slavnostním zahájení výstavby uvedl, že jde o největší jednotlivou investici v historii firmy.

Schwarz Gruppe bude centrum využívat ke zpracovávání vlastních dat, hodlá však jeho kapacity nabízet také externím zákazníkům. Centrum bude sloužit rovněž k trénování umělé inteligence, píše DPA.

Podle německého ministra digitalizace a modernizace státu Karstena Wildbergera půjde o jedno z největších datových center v Evropě. „Pouze s výkonnými datovými centry můžeme ve velkém měřítku nasazovat AI aplikace a posilovat svou konkurenceschopnost,“ uvedl ministr.

Společnost Schwarz Gruppe zaměstnává kolem 595 tisíc lidí. Její řetězce Lidl a Kaufland provozují přes 14 tisíc prodejen ve 32 zemích, píše DPA. Oba řetězce působí rovněž v České republice.

The post Majitel Lidlu a Kauflandu inovuje. Za jedenáct miliard eur postaví datové centrum appeared first on Forbes.

Pokračovat na celý článek