Německá společnost Schwarz Gruppe, která je mateřským podnikem maloobchodních řetězců Lidl a Kaufland, investuje jedenáct miliard eur (zhruba 266 miliard korun) do nového datového centra v německém městě Lübbenau. Informovala o tom dnes agentura DPA.
Šéf digitální divize podniku Christian Müller při slavnostním zahájení výstavby uvedl, že jde o největší jednotlivou investici v historii firmy.
Schwarz Gruppe bude centrum využívat ke zpracovávání vlastních dat, hodlá však jeho kapacity nabízet také externím zákazníkům. Centrum bude sloužit rovněž k trénování umělé inteligence, píše DPA.
Podle německého ministra digitalizace a modernizace státu Karstena Wildbergera půjde o jedno z největších datových center v Evropě. „Pouze s výkonnými datovými centry můžeme ve velkém měřítku nasazovat AI aplikace a posilovat svou konkurenceschopnost,“ uvedl ministr.
Společnost Schwarz Gruppe zaměstnává kolem 595 tisíc lidí. Její řetězce Lidl a Kaufland provozují přes 14 tisíc prodejen ve 32 zemích, píše DPA. Oba řetězce působí rovněž v České republice.
The post Majitel Lidlu a Kauflandu inovuje. Za jedenáct miliard eur postaví datové centrum appeared first on Forbes.









