Sobota 04. říjnaSvátek má Venku je 8 °C, Skoro Zataženo

Nejaktivnější na sociálních sítích jsou generace Z a Alfa. YouTube stále dominuje

Forbes Před 2 hodinami

Nejoblíbenější sociální sítí mezi uživateli v Česku je dlouhodobě YouTube, se kterým má zkušenost 88 procent Čechů, následuje Facebook s 84 procenty, třetí je Instagram.

Zatímco první dvě sítě v počtu uživatelů stagnují, Instagram, který používá nebo použilo dvě třetiny uživatelů, zejména těch mladších, je na vzestupu. Vyplývá to z letošního průzkumu agentury STEM/MARK pro Ami Digital na vzorku více než tisíce uživatelů sítí ve věku nad patnáct let a 500 uživatelů ve věku dvanáct až patnáct let.

V pondělí uplyne patnáct let od založení sítě Instagram, který spoluzaložil americký 30 pod 30 z roku 2012 Kevin Systrom. Instagram dnes spadá pod Meta Platforms, pod kterou spadá i Facebook. Ten v roce 2004 spoluzaložili Mark Zuckerberg, Eduardo Saverin či Dustin Moskovitz.

Na dalších místech žebříčku sociálních sítí jsou Pinterest, TikTok a Snapchat, který poprvé přeskočil síť Elona Muska X, dříve známou jako Twitter.

Síť X po letech stabilní uživatelské základny zažila v posledním roce poprvé pokles na 25 procent. Za poslední dva roky síť X přišla skoro o pětinu uživatelů a zároveň zhruba o třetinu klesl podíl aktivních, tedy těch, kteří na ni dávají své příspěvky.

Průměrná doba, kterou Češi na sociálních sítích denně stráví, se proti loňsku snížila o jednu minutu na 143 minut. Zároveň je to o jednadvacet minut méně než v rekordním roce 2022. Zatímco u starších generací meziročně průměrná doba poklesla, u lidí mladších 44 let naopak roste.

Uživatelé starší šedesáti let stráví na sítích v průměru 88 minut, což je meziroční pokles o čtvrt hodiny, lidé takzvané generace X (=Husákovy děti) ve věku 45 až 59 let ubrali z loňských necelých dvou hodin dvanáct minut.

Naopak mileniálové, což jsou lidé narození přibližně mezi roky 1981 a 1996, jsou na sítích 156 minut denně, což je nárůst o šest minut.

Takzvaná generace Z, tedy ve věku šestnáct až 26 let, zvýšila čas strávený na sítích o deset minut na 220 minut. Na sítích je aktivní i takzvaná generace Alfa, což jsou teď děti mladší patnácti let. Tato generace na sítích stráví v průměru 188 minut, tedy přes tři hodiny denně.

The post Nejaktivnější na sociálních sítích jsou generace Z a Alfa. YouTube stále dominuje appeared first on Forbes.

Pokračovat na celý článek