Pražský magistrát vypsal tendr s předpokládanou hodnotou zhruba 7,12 miliardy korun bez DPH na stavbu dopravního terminálu na smíchovském nádraží v Praze.
Součástí stavby bude vybudování autobusového terminálu nad nástupišti nádraží, kam se přesunou autobusy z lokality Na Knížecí, stavba P+R záchytného parkoviště západně od stanice nebo úpravy Nádražní ulice.
Správa železnic kromě toho za další miliardy modernizuje nádraží a plánuje rekonstrukci a přístavbu nádražní haly. Terminál má propojit na jednom místě vlaky, metro, městské i meziměstské autobusy a tramvaje. Z Nádražní ulice povedou podchody železnice k nástupištím.
V druhé úrovni bude samotná stanice, která bude na stejné rovině jako dnes, a nad ní je v plánu autobusový terminál přesunutý z nynějšího nádraží Na Knížecí. Pod terminálem bude metro. Všechny úrovně a druhy dopravy budou vzájemně propojeny.
Stavba má podle nedávného vyjádření náměstka primátora Zdeňka Hřiba stavební povolení a měla by začít příští rok. Správa železnic zároveň už zahájila modernizaci vlakové zastávky a kolejišť za 5,1 miliardy korun.
Plánuje také rekonstrukci nádražní budovy, ke které nyní nechává vypracovat projektovou dokumentaci. Její součástí bude nahrazení dnešního jižního křídla čtyřpodlažní novostavbou s obchody či restauracemi.
Smíchovské nádraží bylo otevřeno jako druhá velká stanice v Praze v roce 1862. Nynější budova stanice byla postavena v 50. letech minulého století, původní budovy se i kvůli poškození za druhé světové války nezachovaly. Nádraží patří k nejvytíženějším železničním uzlům v Praze, spolu s nádražím hlavním – na které bylo napojeno deset let po svém vzniku – a Masarykovým.

The post Praha vypsala tendr na smíchovský dopravní terminál za sedm miliard korun. Stavba má začít příští rok appeared first on Forbes.