Pátek 24. říjnaSvátek má Venku je 9 °C, Skoro Zataženo

Regulujme, jak influenceři prodávají doplňky stravy, vyzývá šéf české Stada

Forbes Před 15 hodinami

Oznámený prodej většinového podílu v německém farmaceutickém obrovi Stada je jeden z největších dealů letošního roku v Evropě. Dotýká se i Česka, kde má firma od roku 2020 strategicky důležitý závod. Jak se do něj prodej firmy promítne? A co divokého se děje na minimálně regulovaném trhu s doplňky stravy? O tom ve Forbes Byznys Podcastu hovoří CEO Stada Česká republika Martin Šlégl.

Že se letos s výrazným německým farmaceutickým hráčem Stada něco bude dít, to se šuškalo už dlouho. Nebylo jen jasné, zda půjde o vstup na burzu nebo prodej. Nakonec klapla druhá možnost a britská private equity investiční společnost CapVest německou společnost koupila z většinové části koupila, ačkoliv deal bude ještě dotažen v průběhu tohoto či dalšího roku.

Stadu transakce ocenila na 10 miliard euro neboli 243 miliard korun. Což je hodnota jmění, na kterou dosahují v žebříčku Forbes jen čtyři nejbohatší Češi.

Stada se výrazněji propsala i na český trh, když před pěti lety koupila Walmark, výrazného hráče se značkami jako Biopron, Urinal či Marťánci. Výrobní závod v Třinci se stal pro evropskou farma firmu jedním z důležitých center excelence.

Šéf české pobočky Stada Martin Šlégl tvrdí, že pro fungování firmy její prodej nebude podstatný faktor. „Čekáme, že budeme moci pokračovat v akvizicích na trzích střední Evropy stejně, jako šlo o akvizici společnosti Walmark. Čekáme, že budeme mít zase příležitost kupovat lokální značky, ať už určené k volnému prodeji nebo vázané na preskripci,“ říká v podcastu Šlégl.

Dlouhodobě má Stada i její výrobní třinecký závod dobré know-how v oblasti doplňků stravy. Jako zástupci tradičního farma průmyslu ji ale na trhu vyrostla ničím neregulovaná konkurence například v podobě influencerů v masovém měřítku prodávající doplňky stravy jako hořčík, často ale bez větší znalosti zdravé výživy.

„Na jednu stranu tu máme zcela správně přísné regulace přípravků na recept a na druhé straně velkou část doplňků stravy, která má regulace úplně jinou. Z toho úhlu pohledu si myslím, že bychom měli zahájit debatu a dojít k nějakému konsenzu moderace digitálního prostoru a zavedení společných pravidel,“ vyzývá šéf české pobočky Stada.

„Nemyslím si, že je dobře, že samozvaní influenceři nemají žádná pravidla nebo alespoň etický kodex,“ dodává.

Zároveň varuje, že z průzkumu Stada Health Report, který si společnost nechává každý rok zpracovat, vycházejí Češi, včetně těch mladých, jako Evropané, kteří mají o svém životním stylu to nejnižší mínění.

„Jak zasejeme, tak budeme sklízet,“ říká Šlégl k potřebě ranné edukace ohledně nutričních základů ale také třeba přílišného využívání sociálních sítí, které se ukazuje jako velká hrozba pro mentální zdraví do dalších generací.

Jaký vhled do zdravotního stavu Čechů a jejich životního stylu poskytují data? Jak se bude dělat farmaceutický byznys ve světě celních válek? A zaplaví Česko levné čínské léky? To všechno se dozvíte ve Forbes Byznys Podcastu.

The post Regulujme, jak influenceři prodávají doplňky stravy, vyzývá šéf české Stada appeared first on Forbes.

Pokračovat na celý článek