Sobota 05. červenceSvátek má Venku je 25 °C, Polojasno

Těsto, krém a hedvábí. Věnečky Janeček a Silky Gang stvořily snovou fotostory

Forbes Před 8 hodinami

Co mají společného věnečky a prémiové hedvábné šátky? Překvapivě více, než se zdá. V myslích Romana Janečka a Martiny Karafiátové vznikl takřka pohádkový svět, v němž móda neváhá vonět třeba po jahodách či máslovém krému a cukrářský detail je stejně precizní jako promyšlené vzory na hedvábí. Zasněte se při pohledu na sérii uměleckých fotografií spojující hravost i estetiku art deca.

Renomovaný cukrářský boutique Věnečky Janeček, který v roce 2023 měsíčně prodal věnečky za půl milionu korun, není třeba dlouze představovat. Nutno dodat, že značka je i v letošním roce v bezvadné kondici, nejen co se týká prodejů, ale také samotné nabídky.

Obliba malinkých dezertů z odpalovaného těsta zkrátka roste po celé republice a láká i davy zahraničních turistů proudících do Prahy.

„Naším bestsellerem je jednoznačně pistáciový věneček. Krém s jemně mletými pistáciemi je hutný, plný ořechové chuti a na jazyku se jen rozplývá. Velmi oblíbené jsou také ovocné příchutě, citron, jahoda a maracuja, které původně měly být jen letními limitovanými edicemi, ale klienti si vyžádali jejich zařazení do stálé nabídky. A nyní jsem zhruba po roce vrátil příchuť griliáš, také na přání klientů. Ta je nyní dostupná pouze na e-shopu,“ doplňuje Janeček. 

Stoprocentní sladění chutí oceňuje také Martina Karafiátová, zakladatelka Silky Gangu, jež do své značky obtiskuje převážně pohádky a příběhy s dobrým koncem. Věnečky tak nikdy nechybí na přehlídkách nebo uvedení nových kolekcí. „Napadlo mě naši spolupráci ještě posunout a vytvořit zábavnou fotostory, v níž představíme vlastní prostor plný fantazie,“ vysvětluje Karafiátová.

Společnou vizi zahrnující sytě zářivé barvy podtrhující hravost a určitou rozvernost zrealizovala během jediného dne fotografka Veronika Tůmová. Té se podařilo dokonale zachytit netradiční přístup obou brandů ke svým produktům. 

„Chtěli jsme vyzdvihnout to, co mají naše značky společné. Oba jsme si přisvojili jistou tradici, klasiku a přetvořili ji v něco nového a svého. Já jsem ve spolupráci s talentovanými českými ilustrátory dodala tradičním hedvábným šátkům svěží vítr a netypické zajímavé vzory, Roman Janeček přetvořil známý dezert v jednohubku s různými příchutěmi. Tuto odvahu měnit zavedené pořádky spolu sdílíme a tu jsme chtěli otisknout i do fotografií,“ zmiňuje Karafiátová hlavní poselství projektu.

Fotografie si lehce pohrávají s hranicí reality a poukazují na zcela nečekané souvislosti, v jakých je možné věnečky nebo módu vnímat.

Výsledkem je opulentní, jiskřivá imaginativní hostina, při níž se šátek snadno proměňuje v náplň věnečku či lahodný croissant, zatímco samotný věneček se na chvíli stává šperkem nebo stylovým módním doplňkem.

Ani do budoucna se zakladatelé nebrání další spolupráci. Začátkem října Silky Gang chystá uvedení nové šátkové kolekce včetně nového produktu, který rozšíří portfolio značky směrem do oblasti home decor.

Při té příležitosti proběhne rovněž event v Novoměstské radnici, kde věnečky nebudou chybět. A kdo ví, třeba se v blízké budoucnosti dočkáme také šátků s motivem Janečkových věnečků.

The post Těsto, krém a hedvábí. Věnečky Janeček a Silky Gang stvořily snovou fotostory appeared first on Forbes.

Pokračovat na celý článek