Český podnikatel Radek Klein založil značku Trdlokafe a sní o evropském Starbucksu.
Rozhovory o úspěšných byznysových příbězích často začínají slovy „začínali v…“ a pak se doplňuje vhodné místo, například garáž nebo vlastní kuchyň. To by šlo udělat i u zakladatele značky Trdlokafe Radka Kleina. Sám začínal na jarmarcích.
U tohoto českého podnikatele bude však mnohem zajímavější sledovat, kam směřuje. Z dvou poboček vybudoval 340 a své značky začíná rozšiřovat do evropských zemí. Přitom sní o evropském Starbucksu.
Chápe také to, že úspěch není zaručený a že se v byznysu dělají i chyby. Sám jich pár udělal a jeho byznys potřeboval i pomocnou ruku. O svých „fuckupech“ však mluví otevřeně a zároveň chápe, že i díky chybám může růst.
Jak vůbec přišel nápad na Trdlokafe?
Během studia jsem si hledal nějakou brigádu a v té době nebyla příliš široká nabídka. Tak jsem se začal zamýšlet nad podnikáním. Jezdil jsem po festivalech, slavnostech a jarmarcích s dočasným tetováním pro děti. A tehdy jsem si všiml potenciálu trdelníků, na které se stály obrovské fronty, i když vypadaly škaredě. Řekl jsem si, že by se to dalo udělat hezčí.
Kde jste měl první provozovnu a jaké byly začátky?
Neměl jsem žádné zkušenosti s pečením ani vařením. Takže to byla metoda pokus–omyl. Zkoušeli jsme různé věci a oslovovali jsme pekaře, aby nám s tím pomohli. Také jsme se ptali zákazníků v prvních pobočkách. Zpětná vazba pro nás byla velmi důležitá. Lidé nám říkali, že jim to chutná více než trdelníky, které se prodávaly v centru Prahy.
A kde byla první provozovna?
Ve Future v Brně. Já jsem původně z Brna a tam jsem si sám válčil trdelníky. Následně jsme rychle otevřeli druhou provozovnu u Olympie a pak to už šlo.
Jaké byly první reakce? Přilákali jste lidi hned?
Naše první kamenná prodejna vlastně vznikla z fuckupu. Hlavní sezonou jsou pro trhovce vánoční trhy. Jenže já jsem začal v létě a všechny vánoční trhy v Brně už byly obsazené. A jediné volné místo bylo na vánočních trzích u Vaňkovky. Já jsem to postavil tam a nájem mě stál, jako bych byl v centru. Říkal jsem si, že to tedy určitě bude dobré, a byl to velký omyl.
The post Začal na jarmarku a vybudoval impérium se stovkami poboček. Za všechno může trdlo appeared first on Forbes.











