Čtvrtek 19. červnaSvátek má Venku je 21 °C, Jasno

Dobré ráno, Česko! Iniciativa spojila stát s byznysem a hledá příběh naší země

Forbes Před 4 hodinami

Proč Čechy ve světě málo znají a jak to můžeme změnit? Společná iniciativa, do níž se spojil stát a jeho agentury spolu s Českými centry a ambasadory Druhé ekonomické transformace, má vést k novému obrazu Česka ve světě. Jmenuje se Dobré ráno, Česko! a zdůrazňuje, že bude hledat to, co nás spojuje. A také, že jde o projekt dlouhodobý a apolitický. 

Na začátek číslo. Pouhých 51 procent respondentů z celkem dvaceti zemí ve specializovaném průzkumu odpovědělo, že o Česku slyšeli, ale neví o něm žádné podrobnosti. A co hůř – většina světa nás podle dat průzkumu Image Česka z letošního roku vidí jako průměrnou zemi. 

I to je impulzem, proč nová iniciativa, která má učinit Česku lepší pověst ve světě, vznikla. „Její hlavní úkol je, aby nás ve světě znali a chtěli s námi spolupracovat,“ říká Marek Pyszko, zvláštní zmocněnec Ministerstva zahraničí pro jednotnou prezentaci Česka v zahraničí. 

Vůbec poprvé se tak spojuje česká diplomacie, Česká centra, agentury, které mají propagovat stát v zahraničí jako CzechTrade, CzechTourism nebo Národní sportovní agentura s lidmi z českého byznysu, v tomto případě s Druhou ekonomickou transformací, jejímiž tvářemi jsou Kateřina Kadlecová, majitelka USSPA, Martin Vohánka, majitel Eurowagu nebo Martin Wichterle, který stojí za Wikov Industry nebo sklárnami Bomma a Rückl.

„Cílem je, abychom jako země byli dobrou značkou. Pojdme se naučit mít radost a sdílet společný úspěch nejen ze sportu, kdy zaplníme náměstí,“ vysvětluje Martin Wichterle. 

Po „Evropě to osladíme“, kterým vláda v roce 2008 propagovala české předsednictví Evropské unii a po kampani „The Country for The Future“, která vykreslovala budoucnost naší země jako lídra v inovacích, je to další pokus o aktualizaci národního příběhu, tentokrát ale jinak než marketingovými hesly.

„Um spolupráce a dialogu potřebujeme v Česku jako sůl. Abychom byli úspěšní, potřebujeme dvě věci: zapojení co nejširšího počtu lidí, aby každá skupina byla slyšet, ale zároveň šlo o kvalitní dialog, ne jen překřikování, tak jako vidíme především na sociálních sítích,“ míní další zapojený byznysmen Martin Vohánka

Na webu iniciativy tak mohou lidé sami definovat, na co podle jejich názoru může být Česko pyšné. Své „nominace“ mohou lidé posílat až do podzimu 2025, ty pak zpracuje expertní tým a navrhne strategii další komunikace směrem do světa.

„V prvé řadě potřebujeme vědět, jak se vnímá sama česká společnost, jakou cestu jsme ušli jako samostatná země. Naše zahraniční image musí stát na autentickém příběhu, v tom je iniciativa Dobré ráno, Česko unikátní,“ říká generální ředitelka Českých center Jitka Pánek Jurková.  

Iniciativa sama sebe důrazně označuje jako apolitickou a inspiraci hledala v zemích, které podobným procesem úspěšně prošly, jako jsou například Nizozemsko, Finsko nebo Estonsko. Posledně zmíněná vsadila na značku E-Stonia, která symbolizuje její technologickou vyspělost a digitalizaci všech agend, Finové pak ve své kampani vybrali přírodu, vzdělávací systém a kvalitu běžného života ve své zemi.

The post Dobré ráno, Česko! Iniciativa spojila stát s byznysem a hledá příběh naší země appeared first on Forbes.

Pokračovat na celý článek