Nový dres Sparty od Adidasu by asi nikoho příliš nepřekvapil. Z ustálené dvojice se ale stalo nečekaně dynamické trio. Nový dres letenských totiž navrhoval spolu s Adidasem raketově rostoucí český Footshop.
Pro borce v rudých dresech z pražské Letné nebyly závěrečné měsíce sezony zrovna povedené. V nejvyšší české lize jim patřilo až čtvrté místo, které před pátým Jabloncem uhájili jen na body. Snad aby na nepovedenou kapitolu historie zapomněli, rozhodli se, že vyběhnou v další sezoně v novém dresu.
Obvykle by to znamenalo, že Adidas zanedlouho představí novou podobu sparťanského dresu. Tentokrát je ale všechno trochu jinak, posilu si totiž Sparta nenabrala jen do hráčského kádru. Spolu s Adidasem pro ni nové dresy navrhne Footshop, strůjce jednoho z nejvýraznějších příběhů mezi domácími e-shopy.

Projekt Petera Hajdučka, postavený kolem prodeje tenisek, už přitom v jednu chvíli vypadal jako pacient před posledním pomazáním. To se ale nekonalo, Footshop vystřelil nahoru a pro důvěru investorů si došel dokonce na burzu. Jen vloni utržil 1,43 miliardy korun, meziročně o 34 procent více. Zisk EBITDA dosáhl na hodnotu 117 milionů korun.
Jenže tenhle projekt podle Hajdučka o číslech není. „Nejde nám o data, podíl na trhu nebo skupiny zákazníků, ale o hrdost a vděčnost,“ tvrdí zakladatel.
„Tímto způsobem můžeme oslovit nové zákazníky a zároveň se držet identity Footshopu, našeho vizuálního vyjádření. Jsem rád, že nám vedení AC Sparta Praha důvěřuje natolik, že nám umožnilo výrazně zasáhnout do designu a marketingové komunikace kolekce. A tím se nejen představit novému publiku, ale také bezprostředně ukázat, co reprezentujeme,“ dodává.
Sparta tak dostává 3rd kit, tedy alternativní sadu dresů, které dominuje černá a rudá. Tu doplňuje takzvaný špinavý design, který má dle tvůrců symbolizovat nelehkou cestu za úspěchem. To dokládá i motto celé série „Clean Kits Don’t Win Matches“, neboli „Čisté dresy zápasy nevyhrávají“. Bílá a šedá barva má pak odkazovat na brutalistickou architekturu Prahy.

Ačkoli se Footshopu daří, je pro něj tato spolupráce přece jen stupínkem do nové ligy. A hned po boku tří legendárních proužků z Německa.
„Společnost Adidas je naším největším dodavatelem a skvělým obchodním partnerem. Spolupracujeme na mnoha úrovních a vzájemně se posouváme do nových sfér. V loňském roce jsme byli vyzváni, abychom se zúčastnili evropské soutěže o design dresů, a vyhráli jsme,“ říká Hajduček.
Footshop má navíc ke Spartě zvláštní pouto. Klub v rudém je už nedílně spojený s pražskou Letnou, tedy místem, kde vznikla vůbec první prodejna Footshopu.
V souvislosti s novým designem dresů vstupuje celý motiv i na veřejnost skrze streetwearovou kolekci – domácí hřiště právě Hajdučkova Footshopu. Kromě klasické sestavy triček, mikiny či míče vzniknou ve spolupráci s Adidasem i tenisky.
The post Footshop + Adidas + Sparta. Dravec, gigant a klub se pustili do společného byznysu appeared first on Forbes.