Nejvyšší správní soud definitivně potvrdil správnost tendru na první úsek metra D z roku 2020. Vyplývá to z rozhodnutí soudu zveřejněného na úřední desce. Potvrdil tím stanovisko Krajského soudu v Brně i Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. U úřadu tendr na první etapu metra D napadla společnost Eurovia CS.
Eurovia ve svém návrhu k antimonopolnímu úřadu označila zadávací podmínky i postup pražského dopravního podniku při zadávání tendru za nezákonné. Antimonopolní úřad se jejími připomínkami zabýval od roku 2020 do roku 2021, nenašel ale v postupu ani podmínkách žádné pochybení.
Stanovisko úřadu z března 2021 potvrdil v červnu téhož roku i předseda úřadu Petr Mlsna. Uzavření smlouvy s vybraným dodavatelem, kterým bylo konsorcium firem Subterra, Hochtief a Strabag, bylo kvůli řízeni o rok odloženo.
Eurovia se rozhodnutí předsedy antimonopolního úřadu bránila správní žalobou u Krajského soudu v Brně. Její argumenty nevyslyšel a žalobu zamítl, následovala kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu, který stanovisku nižšího soudu přisvědčil a stížnost zamítl.
Pražský dopravní podnik smlouvu s vybraným dodavatelem podepsal v červnu 2021 po rozhodnutí předsedy úřadu.
Stavba linky D z Pankráce do Písnice začala v roce 2022 úsekem mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova, který vyjde na 14,5 miliardy korun. Na něj bude navazovat část z Olbrachtovy na Nové Dvory.
Pražský dopravní podnik letos v srpnu vybral vítěze tendru stavby druhé části metra D, kterým se stalo sdružení vedené firmou Subterra s cenou třicet miliard korun bez DPH. Výběr dodavatele podnik dříve po stížnostech z tendru vyřazeného sdružení PORR, VINCI a Marti (PVM) zrušil, i po opětovném vyhodnocení a s přihlédnutím k novým informacím je však podle podniku nabídka Subterry nejvýhodnější. Sdružení vedené firmou PORR se proto opět obrátilo na úřad a na jeho rozhodnutí dopravní podnik nyní čeká.
